Leidinio numeris:

2014.10.29 (148/2014)

Rodyti

Paskutinis puslapis :: Užsieniui prisistatyti lengviau būriu, ne pavieniui

Lietuviškos kilmės prekes buria į vieną e. parduotuvę

Užsienio rinkoms skirtą lietuvišką e. parduotuvę „LithuanianMall.com“ kuriantys klaipėdiečiai jau sudomino per 60 gamintojų ir prekybininkų, norinčių naujoje platformoje pristatyti savo prekes. Gausiausiai užsienio pirkėjų žvalgytis nori vietos lengvosios pramonės įmonės ir amatininkai.

„Kilo idėja sukurti tokią platformą, kurioje būtų viskas, ką geriausio turi tokie rinkos dalyviai kaip „AliExpress“, „Amazon“ ar „ebay“, tačiau padaryti tai tik lietuviškų prekių pardavimo kanalu. Daug lietuvių jau prekiauja didžiosiose e. parduotuvėse, bet ten jos paskęsta tarp įvairių prekių pasiūlos“, – sako Gailius Kazlauskas, interneto svetainių kūrimu užsiimančios IT bendrovės „Via Laurea“ vadovas.

Klaipėdos bendrovė jau baigia kurti naują prekybos sistemą „LithuanianMall. com“. Iš anksto užsiregistravusios įmonės savo prekių pasiūlą į ją sukelti, planuojama, galės jau po kelių savaičių. Šiuo metu norą prisijungti prie sistemos jau išreiškė bent 64 pardavėjai, daugiausia lengvosios pramonės atstovai ir amatininkai.

„Kad puslapis nestartuotų tuščias, pasiūlėme išankstinę registraciją. Bet ir be jau užsiregistravusiųjų dar yra nemažai klientų, įmonių, kurios žino ir laukia starto, tad norinčiųjų yra ir daugiau“, – teigia p. Kazlauskas.

Pasak jo, prie projekto jungiasi ne tik gamintojai, bet ir paslaugų teikėjai, muzikos, programinės įrangos kūrėjai iš Lietuvos.

Būti matomiems

Lietuviškumo kriterijus itin svarbus: per „LithuanianMall.com“ ketinama parduoti tik tai, kas gaminama, auginama ar kuriama Lietuvoje arba turi lietuvišką prekės ženklą. O štai potencialūs pirkėjai, anot p. Kazlausko, – įvairūs užsienio vartotojai: nuo įdomių prekių besižvalgančių pirkėjų iki tiekėjų, ieškančių verslo įmonių.

Pirkėjai, tai užsieniečiai, kurie, ieškodami prekės internete, randa lietuvišką gaminį, o kartu ir kitas lietuviškas prekes.

„Netaikome į kokią nors konkrečią rinką, norime pasiekti internete naršančius pirkėjus. Kadangi sistemoje galima prekiauti ir urmu, pirkėjai galėtų būti ir verslo klientai. Jie turės galimybę per filtrus atsirinkti didmenininkų siūlomas prekes“, – sako p. Kazlauskas.

Prie sistemos jau prisijungusios įmonės pažymi, kad vienas iš svarbių norų – tapti matomiems už Lietuvos ribų. Tai padaryti susibūrus yra geriau nei pavieniui.

„Visuomet ieškome galimybių pasirodyti. Daug vilčių gauti pagalbos iš valstybės institucijų ar asociacijų neturime, jų projektai ne visada atitinka įmonių poreikius. O šis projektas, mano nuomone, gali apimti daug Lietuvos gamintojų, mažmenininkų, idėjų generatorių – didelį būrį bendraminčių, ir leidžia visiems kartu kitoms šalims parodyti, ką mes galime pasiūlyti, ką sukuriame“, – sako Neila Šveikauskaitė, AB „Vilniaus kailiai“ generalinė direktorė.

„Vilniaus kailiai“, pasak vadovės, už Lietuvos ribų yra žinomi tik tam tikrose rinkose. Per e. parduotuvę tikimasi prisistatyti ir kitiems galimiems užsakovams, ir tai padaryti mažesnėmis sąnaudomis nei kainuotų, pavyzdžiui, dalyvauti parodose. Olga Krutko, keliolika susivienijusiųįmonių apimančio „Baltic“ baldų centro direktorė, taip pat tikisi, kad per naują e. parduotuvę pavyks pasiekti kaimyninių šalių pirkėjus. „Aš nesu girdėjusi, kad egzistuotų tokia e. parduotuvė, kuri siūlytų tik lietuviškus produktus. Tai suteikia labai gerą galimybę reklamuoti ir parduoti savo prekes užsienio rinkai, rasti naujų verslo partnerių, plėstis“, – svarsto p. Krutko. Pasikeitus geopolitinei padėčiai ir tvyrant įtampai Rytuose, tokia galimybė verslui, pasak jos, yra labai svarbi.

Kuria patys

Pasak p. Kazlausko, iš pradžių planuota neskubėti ir e. parduotuvę atidaryti 2015 m. viduryje. Būtent dėl geopolitinės padėties ir Rusijos embargo nuspręsta startuoti anksčiau, tapti kanalu naujų rinkų ieškantiems gamintojams.

Sistemą ir sprendimus kuria „Via Laurea“ komanda, tad tiksliai apskaičiuoti jau padarytas investicijas esą sunku. Pasak p. Kazlausko, jei tokį projektą reikėtų daryti užsakovui, jis atsieitų bent porą šimtų tūkstančių litų.

Paprastiems pavieniams pardavėjams bendrovė taikys 10 Eur registracijos mokestį, kurį dalyviai turės pervesti per „PayPal“ mokėjimų sistemą. Visos prekės „LithuanianMall.com“ bus apmokamosbūtent per „PayPal“. „Via Laurea“ taip pat atiteks 7% mokestis nuo pardavimų. Didmeninės prekybos pardavėjams sąlygos esą gali kiek skirtis. „Gautos pajamos didžiąja dalimi bus skirtos reklamai. Taip pat kreipsimės ir dėl ES paramos, kai bus paskelbti kvietimai. Kol kas viską darome iš savų lėšų. Esame IT bendrovė, patys daug dirbame su interneto svetainių optimizavimu (SEO), rinkodara ir pan.“, – pasakoja p. Kazlauskas. Siuntų pristatymu pirkėjams, bent jau smulkių, pasak vadovo, pasirūpins patys pardavėjai. Sistemoje numatyta galimybė įskaičiuoti į kainą siuntimo išlaidas. Tačiau į „Via Laurea“ dėl pasiūlymų bendradarbiauti jau kreipėsi keletas transporto, siuntų bendrovių, tad ateityje savų transportavimo pasiūlymų, tikimasi, turės ir „LithuanianMall.com.

64

•Tiek pardavėjų jau išreiškė norą prisijungtiprie „LithuanianMall.com“. Daugiausia tarp jų – lengvosios pramonės įmonių (26) ir amatininkų (24).

Šaltinis: „VIA LAUREA“