Leidinio numeris:

2014.03.19 (42/2014)

Rodyti

Personalo valdymas. Y kartos išskirtinumai

Susišnekėti galima išmokti

Į nuolatos kintančią verslo aplinką įsilieja vis jaunesnių žmonių – Y kartos atstovų, – gimusių praėjusio amžiaus aštuntajame ir devintajame dešimtmečiuose. Kaip su jais rasti bendrą kalbą?
Skirtingo amžiaus darbuotojų gali būti panašios vertybės ir požiūris, ir atvirkščiai – tos pačios kartos
atstovai radikaliai skirtis. Žinoma, požiūris yra veikiamas individualios patirties ir gyvenamosios aplinkos
– visi mes individualūs ir išskirtiniai. Tačiau mūsų elgsenai didelę įtaką daro amžius. Nesitikima, kad
dabartiniai šešiasdešimtmečiai turės tiek pat entuziazmo ar optimizmo kaip paauglystėje. Lygiai taip pat
naivu būtų tikėtis, kad tik ką baigę absolventai ypač brangintų gautą darbo vietą. Tad amžius visada buvo ir
lieka svarbus darbuotojų elgesio veiksnys.

Kuo daugiau bendraukime
Komunikacija ir pasitikėjimas turi itin didelę reikšmę. Dažnai pasitikėjimą skatiname, tačiau čia pat
skundžiamės, kad sunku pasitikėti jaunesniais kolegomis ir pavaldiniais. Vadovai dažnai pabrėžia, kad būtent
Y kartos atstovai turi su tikrove prasilenkiančių finansinių lūkesčių, jie nesiekia nepriekaištingos kokybės
ir dažnai bodisi rutininėmis ar kantrybės reikalaujančiomis užduotimis. Dažnai kolegos įvardija didžiulę
prarają tarp vadovų lūkesčių ir Y kartos supratimo. Girdime, kad Y kartai trūksta elementarių bendravimo
gabumų, gebėjimo planuoti laiką ir gebėjimo dirbti komandoje. Tačiau juk bendradarbiavimas ir komunikacija
visada yra dvipusė. Kaltinimas ar pirštais rodymas į kitus nieko neišsprendžia.

Suteikite laisvės
Pirmiausia reikia suprasti, įsigilinti. Dažniausiai jaunimas sugeba puikiai atlikti jiems pavestus darbus,
tačiau būtent bendravimo ir komunikacijos įgūdžiai užtikrina, ar darbuotojas ne tik atliks pateiktas
užduotis, bet ir pasistengs padaryti, ko neprašytas. Tad dirbant su Y karta turėtume daugiau remtis
nurodomuoju vadovavimo stiliumi, aiškiai pasakyti, ko iš darbuotojų tikimasi ir kaip rezultatas bus susijęs
su atlygiu bei ateities karjera. Jaunimas yra pripratęs prie greito atsako – į trumpąsias žinutes , įrašus
socialiniuose tinkluose jie reaguoja akimirksniu, tad vadovai turėtų tai įvertinti ir neatidėliodami kaip
galima greičiau suteikti grįžtamąjį ryšį.
Konservatyviosioms kartos atstovams „tyla – gera byla“, o štai Y kartos darbuotojams nesuvokiama, kad apie jų
darbo rezultatus pranešama tik kartą per metus vykstančiame darbo vertinimo pokalbyje. Y kartos darbuotojai
pasižymi išskirtiniu entuziazmu, technologijų įvaldymu, dideliu socialiniu aktyvumu. Jei jie jaus iš kolegų
ir darbuotojų pripažinimą bei palaikymą, bus itin įsitraukę ir neatskirs darbo nuo asmeninio gyvenimo.
Visada darbe tikimasi atsakomybės. Y karta tikisi dėmesio, laisvės ir individualumo. Bet gal čia ir slypi
atsakymas, kad per laisvę bei suasmenintą požiūrį galime gauti atsakomybę. Juo labiau kad jie tikrai ir nori,
ir geba dirbti daug.