Leidinio numeris:

2014.01.31 (17/2014)

Rodyti

Evoliucija. Atnaujintas „Hyundai ix35“ pranoksta pirmtaką, tačiau taisytinų smulkmenų dar yra

Kartos pirmtako sėkmę

Prieš kokį dešimtmetį rinkdamiesi automobilį lietuviai žvalgėsi tik į vokiškus gaminius. Prispirti reikalo į
garažus dar pasistatydavo Prancūzijoje, Ispanijoje ar Didžiojoje Britanijoje gamintas transporto priemones.
Rytuose veikiančių gamintojų, tokių kaip „Kia“ ar „Hyundai“, auomobiliai tada buvo tikra retenybė. Toks
priešiškumas buvo nulemtas ne tik įsigalėjusių įpročių ir netoli Lietuvos esančios naudotų automobilių
donorės Vokietijos. Technologiškai įnoringiems europiečiams pasitikėjimo nekėlė nepažįstami gamintojai, o jų
automobiliai saugumo testuose surinkdavo gerokai mažiau taškų nei konkurentai iš Vakarų. Visgi progresas ir
atkaklumas, kurį per keliolika metų jie pademonstravo, žavi. Penkios saugumo žvaigždutės „Euro NCAP“ testuose
jiems jau įprastos, o konkurencinėje kovoje rytiečiai tapo lygiaverčiais varžovais vakariečiams. Galiausiai
patrauklesnė kainodara ir gausesnė standartinė įranga svarstykles taip pat lenkia rytiečių pusėn.
„Hyundai“ – vienas tų gamintojų, kurių pastarųjų metų kokybinis šuolis buvo itin ryškus. Pietų Korėjos
kompanija ne tik investavo į naujas technologijas ir saugą, bet daug dirbo ir dizaino srityje, tad tai, kad
mūsų gatvėse vis daugiau matyti šio prekių ženklo transporto priemonių, nestebina. Rytiečių modeliai
žvilgsniais palydimi nebebandant atpažinti, koks tai automobilis, o mąstant, kad tai – dėmesio vertas
pirkinys.
Toks yra ir atnaujintas kompaktiškas visureigis „Hyundai ix35“, kurio pirmtakas padarė nemažą įtaką ženklo
žinomumui Europoje. Sėkmingas visureigis tapo vienu perkamiausių „Hyundai“ modelių, tad netikėti atnaujinto
„ix35“ sėkme būtų naivu. Šio modelio pirmtakas itin tiko tiems, kurie ieškojo stilingo ir talpaus miesto
automobilio, be to, „ix35“ vertino jaunos šeimos, kurioms itin svarbus automobilio saugumas ir galimybė
išsirengus į kelionę kartu pasiimti pusę gyvenimo. Atnaujintas modelis pirmtako savybes išlaikė.

Galingiausia versija
Galimybė susipažinti su „ix35“ išsamiau teko kaip tik tada, kai į Lietuvą užsuko ilgai melsta žiema ir lietų
pakeitė sniegas. Toks oras tiems, kurie kaip kasdienius automobilius pasirinko visureigius, kasmet primena,
kad jų pasirinkimas nėra klaidingas – keturiais ratais varomi aukšti automobiliai per sniegu užverstas gatves
iriasi gerokai lengviau ir stabiliau nei du varančiuosius ratus ir nedidelę prošvaisą turinčios transporto
priemonės. Be to, jei visureigis telpa į kompaktiškųjų segmentą, manevruoti juo tiek mašinų aikštelėse, tiek
automobilių kupinose gatvėse nėra sudėtinga.
Tai pajutau ir aš, iš asmeninio žeminto dvidurio hečbeko persėdusi į gerokai aukštesnį ir galingesnį „Hyundai
“. Mano bandomasis „ix35“, kurio galingiausią versiją man patikėjo UAB „Fakto Auto“, įgaliotoji „Hyundai“
atstovė Lietuvoje, atitiko visus šiuos reikalavimus: buvo pakankamai nedidelis, kad netruktum susidoroti su
informacija, kur automobilis prasideda, kur baigiasi; pakankamai aukštas, kad įveiktų ne tik duobėtą kelią,
bet ir miško takelius ar bekelę. Be to, 2 litrų turbodyzelinį motorą, išvystantį 135 kW ir 184 AG galią,
turintis automobilis nepriminė miesto visureigių su kukliais varikliais, kurie visa savo esybe meldžia
nesitikėti iš jų nieko daugiau nei iš nedidelių hečbekų.
100 km/h toks visureigis, sveriantis daugiau nei pusantros tonos, pasiekia per 9,8 sekundės. Tiesa, suabejoti
jo galia priverčia tik vėlokai pasiekiamas maksimalus sukimo momentas – 392 Nm juntami 1.800–2.500 variklio
sūkių diapazone. Tad spustelėjus akceleratorių praeina akimirka, kol visureigis sureaguoja, ir dar pora, kol
po kapotu slypinti galia įspraudžia vairuotoją į sėdynę.

Tapo protingesnis
„Hyundai ix35“ pirmą kartą buvo pristatytas 2010 m., kai miesto visureigių populiarumas pasiekė piką – vienu
metu rinkoje varžėsi daugiau nei 10 skirtingų tokio tipo automobilių modelių. Vietą po saule „ix35“ visgi
rado, tad prabėgus keleriems metams gamintojas pristatė atnaujintą miesto visureigio versiją. Atidžiau į jį
neįsižiūrėjęs nė nepasakysi, kas konkrečiai pasikeitė. Dėmesį atkreipia tik priekiniai žibintai, kuriems
panaudoti LED šviesos diodai, grakščiau atrodo ir naujo dizaino galiniai žibintai. Kartu su automobiliu
pristatytas ir naujas dvilitris benzininis variklis, kiek geresnė tapo garso izoliacija.
Daugiau naujovių – interjere ir automobilio „smegenyse“. Pavyzdžiui, apdailai, sėdynėms naudotos naujos
medžiagos, interjerą pagyvina ir chromo apvadai. Mano bandomas visureigis pradžiugino elegantišku rudos odos
salonu, sudarančiu itin dailų kontrastą su juoda eksterjero spalva. Peržvelgus gamintojo siūlomus apdailos
derinius, susidaro nuomonė, kad korėjiečiams puikiai pavyksta sukurti prabangos įspūdį.
Atnaujintame „ix35“ įdiegta technologija, leidžianti pasirinkti skirtingus vairavimo režimus: „Sport“, „Normal
“ ir „Comfort“. Pavyzdžiui, važiuojant didesniu greičiu, kai neatsargus vairo kryptelėjimas būtų pavojingas,
„Sport“ režimas vairą sukietins ir pasunkins, išsirinkus „Comfort“ paprasta bus tuomet, kai automobilį reikės
palikti ankštoje aikštelėje – spraudžiantis į stovėjimo vietą vairą sukti bus gerokai lengviau. Be to,
saugumo sistemos papildytos pagalbos pajudant įkalnėje bei kalnų stabdžių sistema, leidžiančia tolygiai
nusileisti nuo statesnių kalnų.
Žiemišku oru maloni staigmena buvo greitai įšylantis visureigio vairas – kelios akimirkos ir rankos jau
jaučia šilumą. Galimybę šildyti vairą dabar turi dažnas automobilis, tačiau nugramdžius šerkšną nuo langų,
trumpesnės kelionės pabaigoje pirštų galai dar nebūna atgavę įprastos spalvos.
Sėdynės įšyla lėčiau, bet gamintojas sėdynių šildymą įrengė ne tik priekyje, bet ir gale. Kompaktiški
visureigiai vis dažniau tampa šeiminiais automobiliais, kuriuose visos vietos užimtos, tad Lietuvoje, kur
bent pusę metų būna šalta, galimybė šildytis ir gale – itin svarbi.

Kliūva tik smulkmenos
Vertinant visumą, „Hyundai ix35“ – itin patogus ir kokybiškas automobilis, kuriuo galima leistis į
tolimiausias keliones ir su šeima, ir su draugais. Vis dėlto smulkmenų, kurias gamintojas galėtų pataisyti,
yra. Pavyzdžiui, automatinė 6 laipsnių pavarų dėžė, komplektuota su mano bandytu automobiliu, – morališkai
pasenusi. Daugelis gamintojų šiandien siūlo 7 ir 8 laipsnių transmisijas, leidžiančias taupyti degalus,
tokios norėtųsi ir atnaujintame „ix35“.
Automobilio kaina tėra plikas skaičius, paslepiantis dailias „ix35“ formas ir optimalų dydį, visgi ji gana
didelė. Automobilis vos keliomis dešimtinėmis brangesnis nei tiesioginis konkurentas „Kia Sportage“ (104.700
Lt), tačiau kainuoja daugiau nei populiariausiojo vardą turintis „Nissan Qashqai“ (91.900 Lt), su kuriuo jam
taip pat tenka dalytis rinką. Be to, savo kaina „ix35“ gali lygiuotis ir į keturiais ratais varomą „Subaru
Forester“ (dyzelinį variklį turintis kainuoja 110.990 Lt), kurio geriausią įrangą turinti versija brangesnė
vos keliais tūkstančiais, tačiau pasižymi geresniu pravažumu.