Leidinio numeris:

2013.11.19 (204/2013)

Rodyti

Prekyba. Tinklas apraizgęs visą Lietuvą

Žolininkę vilioja užsienis

Mažeikių rajono ūkyje įvairiausias žoleles renkančiai ir iš jų arbatų mišinius gaminančiai Jadvygai Balvočiūtei pavyko pasiekti, kad jo produktais prekiautų ir didieji šalies prekybos centrai, ir nedidelės internetinės parduotuvėlės.
Ponia Balvočiūtė teigia, kad pastaruoju metu ekologiškos žolelių arbatos ima prarasti populiarumą, tad labai
svarbu tai, kaip pavyksta jas pristatyti jaunajai kartai.
„Internetas mums padeda pasiekti šiuolaikinius klientus, jaunas šeimas, kurios vertina ekologiškus produktus.
Tačiau šiandien tenka galvoti apie naujas prekybos priemones, dairytis į užsienį, reklamuotis. Šį verslą
labai riboja ir įstatymai, neleidžiantys kai kurių žolelių naudoti kaip gydomųjų priemonių. Taisyklių turime
griežtai laikytis, nes savo gaminius pristatome ne tik kaip skirtus gerti kasdien, bet ir kaip gydomuosius“,
– sako žolininkė.
Žolininkės ūkyje per žolelių sezoną pluša daugiau kaip 30 darbuotojų, šiuo metu jų – 25.
„Vasarą daug žmonių žoleles renka, augina ir iš jų daro arbatų mišinius, o dabar daugiausia dėmesio skiriama
prekybai. Labai daug žolelių surenkame iš natūraliai gamtoje augančių augalų, o kurių trūksta – užsiauginame
patys“, – teigia pašnekovė.

Prekybos voratinklis
Labiausiai p. Balvočiūtės ūkis išsiskiria prekybos tinklo dydžiu, nors firminės parduotuvės, prekiaujančios
vien ūkininkės arbatomis, nėra. Žolelių arbatų galima įsigyti daugiau kaip šimte įvairiausių vietų visoje
Lietuvoje. Maždaug pusšimtis prekybos taškų yra didžiuosiuose miestuose. Be jų, pirkti galima ir ne vienoje
internetinėje parduotuvėje. Prekiauti internetu pritaikytas ir oficialus žolininkės puslapis.
Net ir didieji gamintojai retai kada gali klientams pasiūlyti tokią plačią ir patogia prekybos sistemą.
„Daugelis prekybininkų į mus kreipiasi patys, norėdami prekiauti ekologiškomis žolelių arbatomis. Lietuvoje
alternatyvų nėra labai daug, vos keli žolininkai gamina tokias arbatas, tad paklausa yra nemaža. Pačiai
ieškoti prekybos vietų beveik nereikia, nes patys pardavėjai yra labai aktyvūs. Savo produkciją patys
pristatome ir mugėse, turgeliuose“, – sako p. Balvočiūtė.
Tiesa, pašnekovė teigia, kad pastaruoju metu vien milžiniško prekybos tinklo jos verslui nepakanka. Esą
jaunoji karta ekologiškų žolelių arbatų taip nevertina kaip senoji, tad ją vilioti greičiausiai teks
papildomai.

Dairosi plačiau
Ponia Balvočiūtė užsimena neatmetanti galimybės ateityje klientų ratą plėsti ir peržengti Lietuvos sienas.
Jos manymu, svetur žmonės natūralius produktus vertina dar labiau.
„Žinoma, tam reikia ir daugiau pajėgumo, ir investicijų. Reikia samdyti jaunus darbuotojus, mokančius klabėti
angliškai. Aš pati galėčiau bendradarbiauti su rusakalbiais pirkėjais“, – svarsto pašnekovė.
Anot jos, tokiu atveju greičiausiai tektų keisti ir klientams jau pažįstamą pakuotės dizainą.
„Man nesinori to daryti. Dabar žoleles dedame į nedidelius maišelius. Norint, kad atrodytų patraukliau, būtų
galima dėti į dėžutes, kokias naudoja kiti gamintojai. Tačiau aš laikausi nuostatos tausoti gamtą ir naudoti
tokias pakuotes, kurios jai kenkia kuo mažiau. Noriu, kad ir klientai tai įvertintų“, – dėsto žolininkė.


Jadvyga Balvočiūtė, žolininkystės ūkio savininkė: „Prekybininkų visoje šalyje yra labai daug, jie mus patys
susiranda.“ VIOLETOS BUBELYTĖS NUOTR.