Leidinio numeris:

2013.11.19 (204/2013)

Rodyti

Statybos darbai. Jau svarbu ne tik kaina

Užsakymų rasti padėjo emigrantai

Nors emigracija yra laikoma ekonomikos rykšte, tačiau kai kurios įmonės sugeba rasti ir jos pliusų.
Nors su renovacija daug vilčių siejo ne tik statybos įmonės, bet ir langų bei durų gamintojai, tačiau jai vis
neįgaunant pagreičio tenka ieškoti kitų kelių, kaip didinti pardavimus.
„Šioks toks pagyvėjimas yra, negali sakyti, kad nieko nevyksta. Šiemet dalyvavome daugiabučių renovavimo
projektuose Lazdijų ir Akmenės rajonuose. Vis dėlto tikėjomės, kad atnaujinamų namų bus daugiau. Neprarandame
vilties, kad renovacija įsivažiuos kitąmet“, – pasakoja Raimundas Tulas, Kauno UAB „Eurofortas“ direktorius.

Paskui emigrantus
Įmonė dažniausiai duris ir langus įvairiems statiniams montuoja Lietuvoje, tačiau šiemet savo paslaugas ėmė
teikti ir užsienyje. O užsakovų rasti padėjo ten dirbti išvykę lietuviai.
„Daug statybininkų važiuoja į Skandinavijos šalis. Kai kurie jų gerai nusimano, kas vyksta Lietuvos statybų
rinkoje, kas kokias paslaugas ir prekes teikia. Būtent Švedijoje ir Norvegijoje dirbantys statybininkai savo
darbdaviams rekomendavo mūsų įmonę. Šie rekomendacijomis susidomėjo ir tai leido mums savo paslaugas teikti
užsienio šalyse“, – sako p. Tulas.
Kitąmet bendrovė dirbs ir Vokietijoje, ten taip pat pertvarkomi daugiabučiai, o į šią šalį įžengti padėjo
vieno iš partnerių rekomendacijos.

Laikosi žodžio
Kauno įmonė veikia nuo 2002 metų. Pagrindiniai „Euroforto“ užsakovai – didžiosios statybų organizacijos. Tarp
tiesioginių užsakovų yra prekybos tinklų, bankų, ligoninių, logistikos centrų, visi trys pagrindiniai šalies
oro uostai.
„Mūsų gaminiai puikuojasi tokiuose objektuose kaip Kauno „Žalgirio“ arena, Klaipėdos „Švyturio“ arena,
Druskininkų slidinėjimo kompleksas „Snow Arena“, – pasididžiavimo neslepia p. Tulas, jis pabrėžia, kad tokių
užsakymų gauti padeda įmonės patikimumas.
Kaip vieną svarbiausių dalykų verslininkas nurodo žodžio laikymąsi. Tiesa, kaip ir visiems, pasitaiko, kad ne
visada pavyksta laiku padaryti tai, kas su klientu yra sutarta.
„Tokiais atvejais – jie yra reti, bet vis dėlto pasitaiko – iš karto informuojame klientą apie atsiradusius
sunkumus ir ieškome kompromisų – arba pasiūlome kokią nuolaidą, arba pailginame apmokėjimo terminus. Svarbu
būti sąžiningiems, tada ir klientas tavimi tikės“, – patirtimi dalijasi pašnekovas.

Nejaučia paramos
Nors įmonei pavyksta stabiliai didinti apyvartą, tačiau p. Tulas pasigenda valstybės paramos. Jis pavydžiai
žvelgia į Skandinavijos šalis, kuriose vietinėms įmonėms yra skiriama pirmenybė.
„Pavyzdžiui, „Prisma“ yra Suomijos bendrovė. Kai jie įrenginėjo pastatą Lietuvoje, vienas iš reikalavimų buvo
tas, kad visose duryse būtų įmontuotos suomiškos spynos. Mes apie tokį valdžios solidarumą su verslu galime
tik pasvajoti“, – sako „Euroforto“ vadovas.
Jį guodžia vien tai, kad vis daugiau statybos bendrovių partnerius projektams renkasi ne pagal mažiausią
kainą, o pagal kokybę ir patikimumą.

Kitokia motyvacija
Daugelis įmonių vadovų skundžiasi, jog sunku rasti darbuotojų. Ponui Tului su tokia problema susidurti
netenka, nes įmonėje darbuotojų kaitos beveik nėra.
„Jau ilgus metus įmonėje dirbame 13 žmonių. Per sunkmetį neatleidome nė vieno darbuotojo, manau, tai
didžiulis pasiekimas“, – džiaugiasi jis.
Vis dėlto diržus tuo metu teko gerokai susiveržti, nes statyboms stojus ne tik sumažėjo užsakymų, bet
bankrutavo nemažai užsakovų, jie paliko ir skolų šleifą.
„Vis dėlto išsaugojome visus darbuotojus, nesvarbu, kad kurį laiką mes – savininkai – dirbome beveik
nemokėdami sau atlyginimų. Tačiau stengėmės ne be reikalo, nes darbuotojai puikiai suprato, kokia sudėtinga
situacija buvo, ir patys dirbo negailėdami nei jėgų, nei širdies“, – pasakoja įmonės vadovas.
Jis pabrėžia, kad rezultatų pavyko pasiekti ir pakeitus motyvacinę sistemą – anksčiau darbuotojų kintamoji
atlygio dalis buvo susieta su apyvarta, o dabar jau kuris laikas ji priklauso nuo gauto pelno.
„Šis sprendimas pasiteisino, nes visi darbuotojai irgi suprato, kad vien apyvartos daryti neužtenka – kad
įmonė veiktų sėkmingai, reikia uždirbti ir pelno“, – nurodo pašnekovas.



Nerijus Paleckis ir Raimundas Tulas (dešinėje), UAB „Eurofortas“ bendraturčiai, džiaugiasi, kad sunkmečiu
neteko atleisti nei vieno darbuotojo.
ĮMONĖS NUOTR.


UAB "Eurofortas" apyvarta mln. Lt
2009 m. 1,47
2010 m. 1,94
2011 m. 2,66
2012 m. 3,98
UAB „Eurofortas“ DUOMENYS


118.734
Toks buvo „Euroforto“ 2012 metų pelnas.

.