„Visą patirtį perėmiau iš tetos, kuri keliolika metų turėjo panašų
verslą. Juk šeima susirenka prie stalo, jį
būtinai
reikia užtiesti staltiese, kadangi esame šeimos verslas, tai pasirinkti
veiklos kryptį nebuvo sunku,
– vaizdingai apie verslo pradžią
kalba Maksimilianas Pavlovskis, MB „Alegrisimo“, valdančio prekės ženklą
„Staltieses.lt“,
savininkas. – Prekiaujame staltiesėmis, tačiau teikiame ir užuolaidų
siuvimo paslaugas. Vis
dėlto klientui sunku išsirinkti užuolaidas
internetu, norisi jas pamatyti, priderinti prie interjero. Todėl
tinklalapyje
tik pateikiame keletą užuolaidų pavyzdžių ir kontaktinį telefoną. Tada
klientas susitinka su
siuvėjomis ir aptaria užsakymą.“
Siuva
patys
Įmonė importuoja medžiagas iš Lenkijos ir siuva staltieses,
servetėles. Šiltų spalvų, stambių raštų
staltieses
pirkėjai mėgsta labiausiai.
„Nors staltiesių perka ir
restoranai, ir pavieniai klientai, mes orientuojamės į pastaruosius. Juk
esame
nedidelis šeimos verslas, todėl stambius užsakymus būtų sunku
įgyvendinti. Mūsų įmonėje dirba du žmonės“, –
dėsto
pašnekovas.
Siekiant pritraukti klientų, investuojama į reklamą
internete, tačiau bene svariausias postūmis buvo prekių
siūlymas
masinio apsipirkimo portaluose.
„Norėdami iš karto išplėsti pirkėjų
ratą, nusprendėme prekiauti e. parduotuvėje. Juk jei turėtume parduotuvę
Vilniuje,
joje lankytųsi tik vilniečiai. Dabar pas mus apsiperka žmonių iš visos
Lietuvos ir dar kaimyninių
šalių. Klientų padaugėjo, kai savo
prekių pasiūlėme įsigyti per masinio apsipirkimo portalus. Taip mūsų
gaminių
įsigijo ir vienas restoranas, ir skalbimo įmonė“, – pasakoja p.
Pavlovskis.
Derinantis prie potencialių klientų, pasak verslininko,
e. parduotuvės svetainė išversta į rusų ir latvių
kalbas.
Verslo
pamokos
Verslininkas pasakoja, kad dalyvavimas parodoje „Viskas
namams“ padėjo suprasti, kaip naudinga viešai
pristatyti
savo gaminius.
„Nors finansiškai dalyvavimas parodoje buvo
nuostolingas – pardavėme tik 6 staltieses, tačiau klientai pamatė
mūsų
gaminius, pasikalbėjome. Kadangi siuvame teflonines staltieses, o tokios
dažnam asocijuojasi su
klijuote, parodos lankytojai galėjo
įsitikinti, kad produktas kitoks – malonus liesti, šiuolaikiškas ir pan.
Be
to, parodoje užmezgėme ryšių su vienu stambiu klientu. Planuojame, kad
parodose vertėtų dalyvauti 4 kartus
per metus“, – parodų
naudą apibendrina pašnekovas.
E. parduotuvėje galima ne tik
nusipirkti, bet ir išsinuomoti staltiesių. Anot p. Maksimiliano, jau
verslo
pradžioje buvo nuspręsta siūlyti ir tokią paslaugą.
„Tiesą
sakant, siūlyti nuomoti staltieses patarė teta. Ir tikrai bene pusę
užsakymų sudaro būtent nuoma. Tuo
naudojasi ne tik
restoranai, bet ir pavieniai žmonės, rengiantys didesnes šventes,
vestuves, kai įsigyti daug
staltiesių neleidžia lėšų trūkumas.
Be to, išsinuomotas staltieses atvežame, o šventei pasibaigus surenkame“,
–
pasakoja verslininkas.
Pašnekovas planuoja išplėsti nuomos paslaugų
spektrą. Ketinama pasiūlyti sostinės restoranams paslaugą – ne
tik
staltiesių nuomą, bet ir priežiūrą.
„Norėtume
siūlyti restoranams staltiesių nuomą ir priežiūrą. Tada restoranams
nereikėtų sandėliuoti, skalbti
staltiesių. Galvojame
tokią paslaugą teikti už abonementinį mėnesio mokestį“, – verslo planais
dalijasi p.
Pavlovskis.
Baigiantis pirmiesiems veiklos metams
(verslą p. Maksimilianas įkūrė vasario mėnesį), verslininkas neslepia,
kad
jau perprato ir pirmąsias pamokas.
„Pradžia buvo sėkminga –
iškart gavome kelis didesnius užsakymus. Tačiau vasaros mėnesiai buvo
sunkūs, mat
tuo metu e. prekyba gerokai sulėtėja. – juk pirkėjai
atostogauja. Tik atėjus rudeniui padaugėjo užsakymų iš
restoranų.
Dabar jau aišku, kad kitąmet vasarą reikia dirbti minimaliomis
pajėgomis, o investuoti į reklamą
ir naujus pasiūlymus
naudingiau kitu metų laiku“, – vardija verslininkas.
Leidinio numeris:
2013.11.19 (204/2013)
Prekyba. Išmoko verslo pamokas
Šeimos stalui reikia ir staltiesės
Tinkamai pasirinktos rinkodaros priemonės padeda rasti klientų ne tik
vietos, bet ir užsienio rinkose. Masinio apsipirkimo portalus tinkamai
išnaudojusi įmonė jau džiaugiasi pirkėjais iš Latvijos ir Estijos.
Maksimilianas Pavlovskis, MB „Alegrisimo“, valdančio prekės ženklą
„Staltieses.lt“, savininkas: „Nors
parodoje
pardavėme tik 6 staltieses, tačiau užmezgėme naudingų kontaktų.“
JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.