Leidinio numeris:

2013.11.19 (204/2013)

Rodyti

Nuomonė

Kaip šauksi, taip ir atsilieps

Su darbuotoju elkis taip, kaip norėtumei, kad tavo vadovas elgtųsi su tavimi. Atrodo, pati paprasčiausia
taisyklė, bet jei ja vadovausies, patenkintos liks abi pusės.
Vis dėlto ne vienas darbuotojas turi skaudžios patirties, kai teko atsisveikinti su darboviete vien dėl to,
kad ten į jį nebuvo žiūrima kaip į žmogų, o ką jau kalbėti apie požiūrį lyg į lygiavertį partnerį. Tiesa,
didmiesčių įmonėse civilizuoto požiūrio yra kiek daugiau, o kur nors provincijoje vis dar rasi įmonių, kur
vadovas jaučiasi vietinis karaliukas, o darbuotojus laiko jei ne lažininkais, tai bent aklais įsakymų
vykdytojais.
Ką laimi tokia įmonė? Tikrai nedaug, nes žmonės, nesvarbu, kur jie gyventų, nori ir jaustis žmonėmis. Todėl
tokios įmonės yra nuolatinės darbo biržų klientės, nes darbuotojai jose ilgai neužsibūna. Nuolatinė jų kaita,
neigiami atsiliepimai apie darbo sąlygas tikrai tokiam verslui pliusų neprideda. Kaip išgyvena tokios
bendrovės? Paslaptis, nes įmonių vadovai sava patirtimi viešai nėra linkę dalytis. Nebent su kitų bendrovių,
kurios veikia panašiais principais, savininkais.
O štai verslininkai, kurie veikia skaidriai, mielai pasakoja apie savo sprendimus ar nelabai malonias
aplinkybes, nuo kurių neapsaugotas niekas. Šiandieninis rubrikos pašnekovas Raimundas Tulas, Kauno UAB
„Eurofortas“ direktorius ir bendraturtis, pripažįsta, kad versle, kad ir kaip stengtumeisi būti patikimas,
kartais nutinka taip, kad savo pažadų negali laikytis.
„Tokiais atvejais – jie yra reti, bet vis dėlto pasitaiko – iš karto informuojame klientą apie atsiradusius
sunkumus ir ieškome kompromisų – arba pasiūlome kokią nuolaidą, arba pailginame apmokėjimo terminus. Svarbu
būti sąžiningiems, tada ir klientas tavimi tikės“, – patirtimi dalijasi pašnekovas.
Atvirumas pasiteisina ir bendraujant su darbuotojais. Įmonei pavyko sunkmečiu neprarasti nė vienos darbo
vietos. Vis dėlto teko keisti apmokėjimo sistemą ir kintamąją darbo užmokesčio dalį sieti ne su apyvarta, o
su pelnu. Ir nors pasiekti didesnės apyvartos yra kur kas lengviau negu uždirbti daugiau pelno, darbuotojai
suprato, kad kiek duosi įmonei, tiek pats gausi grąžos.



Svarbu būti sąžiningiems, tada ir aplinkiniai tavimi tikės.