„Manau, kad šiemet pardavimai didės 10%. Tai daugiausia lemia aktyvus
dalyvavimas parodose. Jau ketverius
metus iš eilės nuolat dalyvaujame
tarptautinėse parodose“, – sako Artūras Stelionis, UAB „Paliūtis“
generalinis
direktorius. Eksporto rinkų paieškai bendrovė yra gavusi ir paramos iš
ES.
Šiuo metu „Paliūtis“ jau eksportuoja per 80% pagamintos avalynės.
Daugiausia į Angliją (43% eksporto),
Lenkiją (12%),
Olandiją (7%). Šalių geografija gana plati, pasak vadovo, Vilniuje
pagamintus guminius botus
avi nuo pietiečių graikų iki šiauriečių
norvegų.
„Dar nesusigrąžiname rinkų tik Rytų pusėje, ten didelę
įtaką daro muitų politika, nesame konkurencingi dėl
kainos“,
– sako vadovas.
Svarią dalį pardavimų „Paliūtis“ prarado ir
Lenkijoje. Dėl nepalankaus zloto ir euro kurso vietiniai
gamintojai
ten savo produkcijos gali pasiūlyti pigiau.
Europoje daug tenka
konkuruoti su kinais, tačiau bendrovė šiuo atveju turi privalumų –
pagamina greitai,
užsakymus įvykdo per 2–4 savaites, o Kinijai tam
prireikia 2–3 mėnesių.
„Visur bandome parduoti po
truputį, net ir Olandijoje, į ją vežama gana daug, nesame vieninteliai,
tokių
pardavėjų ten dešimtys. Ir kitur taip pat – randi nišą ir
bandai įsisprausti“, – pasakoja vadovas.
Gamintų
daugiau
„Paliūčio“ gamybos pajėgumas iš viso siekia apie 800.000 porų
per metus. Lietuvoje lieka maža dalis, ji,
skaičiuojama
procentais, šiek tiek mažėja. Kita vertus, tikslo užkariauti vietos
prekybos tinklus taip pat
nėra.
„Prekybos tinklai turi savo
specifiką, mes dažnai jau patys nesutinkame su jų sąlygomis. Tai
atidėjimų
ypatingų reikia, tai prašo išvežioti po kiekvieną
parduotuvę, o to daryti nei norime, nei galime. Be to,
tinklai
patys daug importuoja, atsiveža botų iš Rytų“, – sako p. Stelionis.
Savo
ruožtu paklausos užsienyje yra. „Paliūtis“ planuoja investuoti ir į
naujas patalpas, kad pavyktų
pagaminti daugiau.
„Planuojame
perkelti dalį gamybos į Alytų, tačiau tam norėtume pritraukti ir
regioninei plėtrai skitų paramos
lėšų. Šiemet nepavyko, nes
avalynės gamyba nebuvo priskirta prie remtino aukštųjų ir vidutinių
technologijų
verslo“, – pasakoja vadovas.
Teikti
paraiškas bendrovė ketina ir kitąmet.
„Jaučiame, kad
neišsitenkame bazėje Vilniuje, galimybių parduoti daugiau yra, bet
apimties didinti nelabai
galime. Alytuje pastatų yra, žmonių taip pat
yra. Jei pavyktų gauti dalinį finansavimą, galima būtų
investuoti“,
– sako p. Stelionis.
Didžiausia jų verslo problema –
sezoniškumas, tad norint žiemą ar vasarą prigaminti produkcijos ateičiai,
bendrovei
reikia jau reikia ir talpesnių sandėlių.
Leidinio numeris:
2013.11.08 (197/2013)
Pramonė
Botai - švedams ir graikams
Dėl pasiūlos pertekliaus Europoje guminės avalynės gamintojai UAB
„Paliūtis“ pernai teko trumpinti darbo savaitę. Šiemet tokių priemonių
nebeprireikė, o metams įpusėjus bendrovė vėl skaičiuoja paaugusius
pardavimus.
UAB „Paliūtis“ apyvarta
2011 m. 10.8 mln. Lt
2012
m. 11.5 mln. Lt
2013 m. * 11.7 mln. Lt.
*10 mėnesių rezultatai.
ŠALTINIS:
BENDROVĖS DUOMENYS