Leidinio numeris:

2013.10.29 (190/2013)

Rodyti

Pramonė. Vidurinė klasė pernelyg nestabili

Dirbti pavieniui buvo klaida

Įvairesnis asortimentas, brangesni audiniai ir aukštesnė kokybė – pagal tokius prioritetus ateinančių metų biudžetą dėlioja Šiaulių siuvimo UAB „Elva“. Ir siūlo diskutuoti apie lietuviškų drabužių parduotuves.
„Dėliojame biudžetą ir naujas kolekcijas. Išgyvenome sunkų metą – teko uždaryti dalį parduotuvių. Todėl dabar
norėtume perskirstyti gamybos pajėgumą ir numatyti, kuriai sričiai skirsime didesnį dėmesį“, – aiškina
Virginija Pašvenskienė, UAB „Elva“ direktoriaus pavaduotoja ir bendraturtė.
Iki šiol bendrovė orientavosi į pirkėjus, kurių pajamos vidutinės, o nuo šiol sieks įtikti aukštesnes pajamas
turinčioms moterims. Vidurinio sluoksnio moteriai, anot verslininkės, dabar siuva daugelis. Be to, tokia
moteris labiausiai pažeidžiama – jeigu jos pajamos mažėja, ji pradeda taupyti pirmiausia savo drabužiams.
Kadangi keičiasi pirkėjai, bus keičiamos ir „Elvos“ rinkodara bei bendravimo kultūra.

Išstumti iš prekybos centrų
Gamintoja prieš krizę turėjo 12 parduotuvių ir jose realizuodavo apie 70% produkcijos, o per ekonominį
nuosmukį pasiliko 4 parduotuves – 2 Vilniuje ir 2 Šiauliuose. Bet kelianti sau tikslą siekti aukštesnės
kokybės bendrovė grįžta prie pirminės idėjos – būti arčiau pirkėjų.
„Mes negalime ieškoti pirkėjų prekybos centre. Prekybos centrai orientuojasi į masinius pirkėjus, o mes – į
individualius. Pasiteisino parduotuvės, esančios arčiau pirkėjų – atskiros patalpos, atskiros parduotuvės“, –
teigia p. Pašvenskienė.
Anot jos, akivaizdu, kad Lietuvos gamintojų prekybos centruose nelieka, juos keičia tarptautiniai prekių
ženklai, tarptautiniai tinklai. Todėl lietuviams būtina kooperuotis. Tai yra įrengti lietuviškų drabužių
parduotuves, derintis vieniems prie kitų, kad galima būtų pasiūlyti visą asortimentą. Tarkime, kad pirkėjas
prie kostiumėlio rastų tinkamą palaidinukę, prie palto – tinkamą šalikėlį ir pan.
„Nebegali parduoti vienas. Mes padarėme klaidų, bandydami dirbti pavieniui. Reikėjo kooperuotis. Vieni geriau
siuva švarkus, kiti – paltus ir būtina galvoti apie bendras lietuvių gamintojų parduotuves. Tokių turėdami
nebūtume lengvai užleidę vietos prekybos centuose, o dabar mus greitai pakeičia tie, kurie turi asortimentą
ne vien moteriai, o visai šeimai. Mes nemokėjome susijungti“, – dėl prarastų galimybių apgailestauja „Elvos“
bendraturtė.

Klasika – ir Rusijoje klasika
Po kelerių metų pertraukos bendrovė šiemet dalyvavo parodoje „Baltijos tekstilė ir oda“ ir tikina sulaukusi
didelio susidomėjimo. Šiauliečių kurtomis kolekcijomis domėjosi pirkėjai iš Sankt Peterburgo, Rygos. Nors
Lietuvoje vyrauja nuomonė, kad rusėms lietuviški drabužiai atrodo pernelyg santūrūs ir niūrių spalvų,
potencialūs pirkėjai iš Sankt Peterburgo „Elvos“ drabužius pripažino tinkamais ir paprašė pavyzdžių.
Pasak p. Pašvenskienės, kaip ir kiekviena rinka, taip ir Rusija – nevienalytė. Greta pirkėjų, besižavinčių
blizgučiais, yra ir moterų, kurioms artima subtili elegancija.
„Elva“ siuva garsių prekių ženklų užsakovams ir teikia individualias siuvimo paslaugas. Jos asortimentas
panašus – klasikiniai švarkeliai, paltai, puspalčiai.
„Ir „‚Elvos“ gaminiai, ir užsakovams siuvami drabužiai turi bendra – jie skirti veikliai moteriai. Parduodant
prekę, svarbu žinoti, kas tavo pirkėjas“, – pabrėžia verslininkė.
Nors pagal užsakymą šiaulietės siuva prestižiniams ženklams, kurie pajėgūs už darbą mokėti brangiau nei kiti,
anot p. Pašvenskienės, jeigu atlyginimai kils, net šiems užsakovams lietuviai gamintojai taps per brangūs.


Bendrovė orientavosi į pirkėjus, kurių pajamos vidutinės, o nuo šiol sieks įtikti aukštesnes pajamas
gaunančioms moterims.
JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.

Citata:
Prekybos centruose Lietuvos gamintojų nelieka, juos keičia tarptautiniai prekių ženklai, todėl lietuviams
būtina kooperuotis.