Verslininkai dažniausiai sutinka, kad klientų aptarnavimas, tinkamas
bendravimas su jais versle turi ne ką
mažesnę svarbą nei pati
idėja, prekių kaina ir kokybė ar rinkodara. Mūsų dienomis, kai klientai
yra visko
pasisotinę, išpuikę ir turi daugybę galimybių rinktis,
aptarnavimo svarba kyla į visai kitą lygmenį.
„Kiekvienas
į parduotuvę užsukęs žmogus turi jaustis taip, lyg mes jo visą dieną tik
ir laukėme“, –
dienraščiui neseniai sakė Valdas
Žala, šovinius gaminančios ir medžioklės reikmenimis prekiaujančios
Anykščių
UAB „Zala Arms“ direktorius.
Grįžta
ne vienas
Idealus klientų aptarnavimas – itin geras būdas pirkėjus
vilioti įmonėms, kurios tik pradeda savo veiklą.
Tokioms
bendrovės kiekvienas naujas lankytojas yra aukso vertės, tad jei šiam
parodai tinkamą dėmesį, gali
tikėjos jo grįžtant su
draugais, pažįstamais, artimaisiais.
Indrė Morozienė, rankų
darbo kosmetikos gamyba, kvapų terapija ir mokomaisiais seminarais
užsiimančios Kauno
UAB „Aroma Boutique“ savininkė, gali
papasakoti, kaip svarbu kiekvienam klientui parodyti išskirtinį dėmesį.
„Žmonėms
labai patinka, kai jie jaučiasi svarbūs, matomi ir girdimi. Juk
daugybėje įstaigų į juos niekas
nekreipia
dėmesio, o mes stengiamės, kad visi jaustųsi kuo maloniau. Prie žmogaus
reikia mokėti prieiti, jis
turi būti patenkintas paslauga visu
100%. Jei žmogus išeina laimingas, jis būtinai mus rekomenduoja kitiems.
Atėjusių
klientų klausiame, iš kur apie mus sužinojo. Dažniausiai ir išgirstame,
kad iš draugų, kolegų,
šeimos narių. Iš lūpų į lūpas
sklindanti informacija labai svarbi. Jei klientams viskas patinka, tai
jie ir
grįžta“, – kalba p. Morozienė.
Panašiomis
mintimis dalijasi ir p. Žala. Tiesa, jis pabrėžia ne tik tai, kad reikia
būti maloniam, bet ir
kompetentingam.
„Šiame versle labai
svarbu kiekvieną klientą aptarnauti kaip išskirtinį, jis turi jaustis
maloniai. Nuo
aptarnavimo priklauso ir prekybos rezultatai. „Žmogus
gali būti labai geras medžiotojas ir išmanyti apie
parduodamas
prekes, tačiau nemokėti bendrauti su klientais, neturėti prekybos,
vadybos įgūdžių. Ir
atvirkščiai – nieko
nepasieksi, jei nesuprasi, ką pardavinėji“, – tvirtina verslininkas.
Reikia
įsiminti
Pirkėjams labai patinka, kai juos atsimena. Vieną kartą
parduotuvėje apsipirkęs žmogus bus tiesiog
apstulbintas
iš nuostabos, jei jį kitą kartą atsiminsite.
Martynas
Staskevičius, dovanų ir skanėstų krautuvėlės „Mamma Mia“ savininkas,
klientų norą būti prisimintiems
pamatė jau po kelių
darbo mėnesių.
„Matome, kad ateina vis tie patys žmonės,
todėl turime mokytis juos atpažinti, prisiminti ankstesnius
pirkinius.
Vienam iš mūsų tai sekasi lengviau, kitam sunkiau. Labai stengiamės
įsidėmėti ir susipažinti su
lankytojais, nes
akivaizdu, kad žmonėms tai labai svarbu“, – teigia verslininkas.
Leidinio numeris:
2013.10.29 (190/2013)
Klientų aptarnavimas. Įtiksi vienam, jis atsives dar kelis
Iššūkis – kiekvieną priimti lyg svečią
Nedidelės įmonės beveik visuomet prieš savo didžiuosius konkurentus turi
vieną labai didelį pranašumą: turėdamos sąlyginai mažai klientų ir
gebančios būti itin lanksčios su žmonėmis ryšį užmezga kur kas lengviau,
jis būna stipresnis.
Klientas pardavėjui turi būti laukiamas svečias, pardavėjas
klientui – geras draugas. VIOLETOS BUBELYTĖS
NUOTR.
Verslininkai
pataria
Atsiminkite, ką klientas pirko
Įsiminkite veidą,
jei įmanoma – vardą
Nesiūlykite pagalbos per
prievartą
Skirkite klientui pakankamai laiko
Būkite
malonūs, džiaukitės sulaukę kliento
Paklauskite,
ar jam patiko apsipirkti, ir paprašykite grįžti