Leidinio numeris:

2013.10.29 (190/2013)

Rodyti

Nuomonė

Komandinis žaidimas

Jei jums tektų eiti pas verslo angelus prašyti pinigų įmonei finansuoti, turėtumėte būti pasirengęs
pristatyti ne tik verslo idėją, bet ir komandą, su kuria tą idėją ketinate įgyvendinti.
Būtent gera komanda investuotojams atrodo viena pagrindinių sąlygų, norint kurti bet kokį verslą, tačiau
patys verslininkai apie tai neretai ima ir pamiršta laikydami save žmonėmis-orkestrais, gebančiais viską
atlikti savo paties rankomis. Patyrę įmonių vadovai ir investuotojai jau seniai įsitikino, kad verslas yra
komandinė, o ne individuali šaka.
„Gerai, jei žmogus turi puikią verslo idėją. Tačiau jei jis turi puikią idėją ir žmonių, kurie ją gali
įgyvendinti, tai dar geriau“, – „Mano verslui“ yra sakęs Algimantas Variakojis, Verslo angelų fondo I
partneris.
Gaila, tačiau bendrauti su klientais, spręsti finansinius rebusus, kurti rinkodaros strategiją ir užsiimti
dar šimtais įvairiausių darbų vienas įmonės savininkas tikrai negali.
Ne veltui Aurelijus Marudinas, barų ir restoranų verslo žinovas, tvirtina, kad pasakyti, kokia sfera versle
yra pati svarbiausiai, beveik neįmanoma.
„Sėkmę versle lemia kelių svarbių akcentų visuma, o ne kokia nors viena sritis“, – mano p. Marudinas.
Štai čia ir paaiškėja, kad verslas sėkmingas bus tik tuomet, jei visose srityse bendrovė dirbs vienodai
kokybiškai, o kad tai būtų galima užtikrinti, būtina stipri komanda, skirtingų pozicijų dalyviai.
Modelis, kai vienas įmonės vadovas pats nudirba visus darbus, o darbuotojai jam tik padeda vykdydami
nurodymus, pamažu iš verslo pasaulio nyksta, o jo vietą užima toks, kuriame už skirtingas sferas atsakingi
įvairūs jas išmanantys specialistai.
Dėl to šiandien jau nieko nebestebina, kai apie tos pačios įmonės finansinius reikalus kalba vienas žmogus,
rinkodarą – antras, eksporto reikalus – trečias.
Tiesa, toks modelis visų pirma įsigali didžiosiose bendrovėse, tačiau ir patys mažiausi, turintys vos po
kelis darbuotojus, iš jų galėtų pasimokyti. Vietoje rinkodaros skyriaus mažoje bendrovėje turėtų būti
rinkodaros vadovas, vietoje prekybos padalinio – vienas prekybos specialistas ir pan.
Nėra abejonės, kad gerai sukomplektuota komanda daugeliu atvejų įveiks net ir patį geriausią rinkos dalyvį,
jei jis viską darytų vienas.


Sėkmę versle lemia kelių svarbių akcentų visuma