„Šiemet mūsų planai ambicingi, ledų planuojame parduoti tikrai daugiau“,
– sako Alvydas Malakauskas, AB
„Premia KPC“ generalinis
direktorius.
Vėsus pavasaris šiemet kiek pristabdė ledų pardavimus.
Kauno bendrovė „Premia KPC“ skaičiuoja, kad
pardavimai
prasidėjus gegužei dar buvo apie 3% mažesni nei praėjusiais metais.
Tačiau staigiai atšilus orams
tikimasi greitai pasiekti ir
praėjusių metų rezultatus, o per sezoną – juos dar ir kilstelėti.
„Premia
KPC“ šiemet jau investavo 750.000 EUR ir seną gamybos liniją pakeitė
nauja, ši ledų gamybą pagreitins
apie 50% ir leis
gaminti pigiau.
„Pavyko sėkmingai susitarti su visais prekybos
tinklais ir gana plačiai pasiūlyti produktų“, – dar vieną
svarbų
aspektą mato p. Malakauskas.
Svarbiausias iššūkis gamintojams,
anot jo, yra būtent susitarti, kad produktai patektų į kuo platesnį
parduotuvių
tinklą. Tuomet jau galima konkuruoti ir dėl vartotojų simpatijų.
„Jei
nesusitari su didžiaisiais rinkos dalyviais arba jei produktai bus tik
didžiosiose parduotuvėse, pasiūla
vartotojams bus gana
maža. Reikia būti visur: nuo mažų iki didelių parduotuvių. Šiemet mums
pavyko susitarti
geriau nei pernai“, – pasidžiaugia vadovas.
Konkuruoti
dėl vietos parduotuvių šaldikliuose, pasak jo, tenka viskuo: skoniu,
ženklo žinomumu, komercinėmis
sąlygomis.
Išlaikyti
pozicijas
„Premia KPC“ didžiąją dalį gaminamų ledų parduoda vietos
rinkoje, savo ruožtu kiti didieji rinkos dalyviai
augimo
potencialą sieja ir su eksportu.
Virgilijus Radvilas, UAB
„Ingman ledai“ vadovas, sako, kad pardavimų rodikliai geri, nes bendrovė
pastaruoju
metu išveža daugiau produkcijos. Kaip VŽ jau rašė, šią
bendrovę 2011 m. pabaigoje įsigijo koncernas „Unilever
“,
laikomas didžiausiu pasaulyje valgomųjų ledų gamintoju.
Daugiau
eksportuoti planuoja ir „Dadu“ ledų gamintoja UAB „Vikeda“. Eksportas
sudaro apie pusę bendrovės
pardavimų, produkcija keliauja į
Vokietiją, Jungtinę Karalystę, JAV.
Gamintojai pažymi,
kad vietos rinkoje, kur spraudžiasi bent 5 dideli gamintojai,
konkurencija šiuo metu labai
didelė, ją dar labiau paaštrina
gaminiai iš užsienio, ypač Lenkijos.
„Lenkijos
gamintojai stipriai žengia į Lietuvą ir kuo toliau, tuo, panašu,
stipriau. Latvių importas šiemet,
manau, taip pat augs. Ten
yra pigių ledų gamintojų, o toks produktas Lietuvoje paklausus“, – sako
Justas
Ramanauskas, Kėdainių „Vikedos“ vadovas.
Pasak
jo, importuojantieji taiko būtent į pigių ledų segmentą, todėl brangesnį
ir kokybiškesnį produktą
gaminantys vietos
verslininkai savas pozicijas ir pirkėjus, tikėtina, išlaikys. Tačiau
augti dešimtimis
procentų vargu ar pavyks.
„Kiekvienas
iš mūsų, gamintojų, jau turime išsikovoję savo nišą. Pabandyti atimti
per metus kito gamintojo
nišą būtų labai sunku“, – pabrėžia p.
Ramanauskas.
Pašnekovai sako, kad šiemet teko kiek padidinti kai
kurių ledų kainas, tačiau jos kito gerokai mažiau nei
spaudžia
žaliavos. „Premia KPC“ dėl degalų, energijos sąnaudų, taip pat
grietinėlės ir kitų žaliavinių
produktų
brangimo ledų kainas kilstelėjo 3–5%.
„Rinka labai
jautriai reaguoja į kainas, labiau branginant gali būti per sunku
konkuruoti“, – tikina p.
Ramanauskas.
Keliais
procentais kai kuriuos gaminius pabrangino ir „Vikeda“, nors bendrovės
vadovas pažymi, kad šiemet
žaliavinis sviestas rinkoje
pabrango 75%, pienas – apie 40%.
Leidinio numeris:
2013.05.21 (96/2013)
Maisto pramonė. Importo spaudimą jaučia, bet jo nesureikšmina
Vasarą ledų turi būti kiekviename šaldytuve
Ledų gamintojų planai priklauso nuo trijų dalykų: ar pavyks būti visur –
nuo kaimo parduotuvės iki didžiausio prekybos centro, ar vartotojai
atsijos pigų importą nuo kokybiškos produkcijos ir, žinoma, nuo oro
sąlygų.
Alvydas Malakauskas, AB „Premia KPC“ generalinis direktorius:„Jei
nesusitari su didžiaisiais rinkos dalyviais
arba jei produktai
bus tik didžiosiose parduotuvėse, pasiūla vartotojams bus gana maža.“
Roberto
Misiukonio nuotr.
Pagaminta valgomųjų ledų Lietuvoje,
mln.
l
2011 m. 18,05
2012 m. 23,77
Šaltinis: Statistikos
departamentas