Leidinio numeris:

2013.05.21 (96/2013)

Rodyti

Maisto pramonė. Importo spaudimą jaučia, bet jo nesureikšmina

Vasarą ledų turi būti kiekviename šaldytuve

Ledų gamintojų planai priklauso nuo trijų dalykų: ar pavyks būti visur – nuo kaimo parduotuvės iki didžiausio prekybos centro, ar vartotojai atsijos pigų importą nuo kokybiškos produkcijos ir, žinoma, nuo oro sąlygų.
„Šiemet mūsų planai ambicingi, ledų planuojame parduoti tikrai daugiau“, – sako Alvydas Malakauskas, AB
„Premia KPC“ generalinis direktorius.
Vėsus pavasaris šiemet kiek pristabdė ledų pardavimus. Kauno bendrovė „Premia KPC“ skaičiuoja, kad
pardavimai prasidėjus gegužei dar buvo apie 3% mažesni nei praėjusiais metais. Tačiau staigiai atšilus orams
tikimasi greitai pasiekti ir praėjusių metų rezultatus, o per sezoną – juos dar ir kilstelėti.
„Premia KPC“ šiemet jau investavo 750.000 EUR ir seną gamybos liniją pakeitė nauja, ši ledų gamybą pagreitins
apie 50% ir leis gaminti pigiau.
„Pavyko sėkmingai susitarti su visais prekybos tinklais ir gana plačiai pasiūlyti produktų“, – dar vieną
svarbų aspektą mato p. Malakauskas.
Svarbiausias iššūkis gamintojams, anot jo, yra būtent susitarti, kad produktai patektų į kuo platesnį
parduotuvių tinklą. Tuomet jau galima konkuruoti ir dėl vartotojų simpatijų.
„Jei nesusitari su didžiaisiais rinkos dalyviais arba jei produktai bus tik didžiosiose parduotuvėse, pasiūla
vartotojams bus gana maža. Reikia būti visur: nuo mažų iki didelių parduotuvių. Šiemet mums pavyko susitarti
geriau nei pernai“, – pasidžiaugia vadovas.
Konkuruoti dėl vietos parduotuvių šaldikliuose, pasak jo, tenka viskuo: skoniu, ženklo žinomumu, komercinėmis
sąlygomis.

Išlaikyti pozicijas
„Premia KPC“ didžiąją dalį gaminamų ledų parduoda vietos rinkoje, savo ruožtu kiti didieji rinkos dalyviai
augimo potencialą sieja ir su eksportu.
Virgilijus Radvilas, UAB „Ingman ledai“ vadovas, sako, kad pardavimų rodikliai geri, nes bendrovė pastaruoju
metu išveža daugiau produkcijos. Kaip VŽ jau rašė, šią bendrovę 2011 m. pabaigoje įsigijo koncernas „Unilever
“, laikomas didžiausiu pasaulyje valgomųjų ledų gamintoju.
Daugiau eksportuoti planuoja ir „Dadu“ ledų gamintoja UAB „Vikeda“. Eksportas sudaro apie pusę bendrovės
pardavimų, produkcija keliauja į Vokietiją, Jungtinę Karalystę, JAV.
Gamintojai pažymi, kad vietos rinkoje, kur spraudžiasi bent 5 dideli gamintojai, konkurencija šiuo metu labai
didelė, ją dar labiau paaštrina gaminiai iš užsienio, ypač Lenkijos.
„Lenkijos gamintojai stipriai žengia į Lietuvą ir kuo toliau, tuo, panašu, stipriau. Latvių importas šiemet,
manau, taip pat augs. Ten yra pigių ledų gamintojų, o toks produktas Lietuvoje paklausus“, – sako Justas
Ramanauskas, Kėdainių „Vikedos“ vadovas.
Pasak jo, importuojantieji taiko būtent į pigių ledų segmentą, todėl brangesnį ir kokybiškesnį produktą
gaminantys vietos verslininkai savas pozicijas ir pirkėjus, tikėtina, išlaikys. Tačiau augti dešimtimis
procentų vargu ar pavyks.
„Kiekvienas iš mūsų, gamintojų, jau turime išsikovoję savo nišą. Pabandyti atimti per metus kito gamintojo
nišą būtų labai sunku“, – pabrėžia p. Ramanauskas.
Pašnekovai sako, kad šiemet teko kiek padidinti kai kurių ledų kainas, tačiau jos kito gerokai mažiau nei
spaudžia žaliavos. „Premia KPC“ dėl degalų, energijos sąnaudų, taip pat grietinėlės ir kitų žaliavinių
produktų brangimo ledų kainas kilstelėjo 3–5%.
„Rinka labai jautriai reaguoja į kainas, labiau branginant gali būti per sunku konkuruoti“, – tikina p.
Ramanauskas.
Keliais procentais kai kuriuos gaminius pabrangino ir „Vikeda“, nors bendrovės vadovas pažymi, kad šiemet
žaliavinis sviestas rinkoje pabrango 75%, pienas – apie 40%.


Alvydas Malakauskas, AB „Premia KPC“ generalinis direktorius:„Jei nesusitari su didžiaisiais rinkos dalyviais
arba jei produktai bus tik didžiosiose parduotuvėse, pasiūla vartotojams bus gana maža.“
Roberto Misiukonio nuotr.


Pagaminta valgomųjų ledų Lietuvoje,
mln. l
2011 m. 18,05
2012 m. 23,77
Šaltinis: Statistikos departamentas