Leidinio numeris:

2013.05.21 (96/2013)

Rodyti

Informacinės technologijos. Bando atsikovoti reklamos riekę iš „Google“ ir „Facebook“

„Yahoo“ neria į socialinius tinklus

Interneto kompanijos „Yahoo“ perkamas socialinis portalas „Tumblr“ žymi dar vieną gigantės manevrą perdislokuojant savo verslą nauja kryptimi.
„Yahoo“ tokiu būdu bando užkamšyti veiklos spragas socialinių tinklų erdvėje ir spėriau įsikurdinti vartotojų
išmaniuosiuose telefonuose.
Užmojis įsigyti „Tumblr“ už 1,1 mlrd. USD yra brangiausias tarp įsigytų socialinių tinklų kompanijų,
pralenkiantis ir pernai už 1 mlrd. USD „Facebook“ įsigytą nuotraukų dalijimosi programą „Instagram“.
„Daugybe atžvilgių „Tumblr“ ir „Yahoo“ turbūt negalėtų būti dar labiau skirtingos, tačiau drauge jos negalėtų
būti dar labiau viena kitą papildančios. Fundamentaliai abi kompanijos yra orientuotos į vartotoją, dizainą,
atradimo netikėtumą ir įkvėpimą kiekvieną dieną“, – sandorį motyvavo Marissa Mayer, „Yahoo“ vykdomoji
direktorė.
Po savaitgalio gandų oficialiai sandorį patvirtinusi „Yahoo“ pažadėjo „jo nesumauti“. „Yahoo“ pranešė, kad
Davidas Karpas, „Tumblr“ įkūrėjas ir vadovas, ir toliau valdys tinklalapį kaip nepriklausomą kompanijos
padalinį.
Ponia Mayer naujų socialinių interneto projektų įsigijimu bandys įkvėpti gyvasties į kompanijos verslą. Tai
jau septintasis įsigijimas nuo praėjusių metų, kai interneto milžinei vadovauja iš „Google“ atėjusi p. Mayer.
Tarp ankstesnių stambių pirkinių – ir 35 mln. USD vertės nuotraukų keitimosi sistemos „Flickr“ įsigijimas.
Vienas garsiausių paskutinių įsigijimų – iš septyniolikmečio programuotojo įsigyta išmaniųjų telefonų
naujienų skaitymo programa „Summly“, už kurią talentingas nepilnametis gavo per 30 mln. USD ir darbą „Yahoo“.
Į socialinius tinklus
„Yahoo“ viliasi, kad atsidūrusi po sparnu, „Tumblr“ padėtų prisivilioti daugiau jaunų vartotojų ir atsikovoti
prarastas pozicijas per tuos kelerius metus, kai „Yahoo“ trūko naujovių, ypač socialiniuose tinkluose ir tarp
išmaniųjų telefonų naudotojų. „Tumblr“, pasak interneto tyrimų kompanijos „Alexa“, yra tarp dvidešimties
lankomiausių JAV tinklalapių. Perėjusi „Yahoo“ žinion „Tumblr“ pridėtų mažiausiai 108 mln. vartotojų.
Ponia Mayer per trumpą vadovavimą siekė įsigyti daug įvairių pradedančių verslą įmonių, kad perimtų jaunus
inžinerijos talentus, galinčius iš esmės atnaujinti pagrindinius „Yahoo“ produktus – paštą, finansų ir sporto
portalus – ir išplėtoti mobiliųjų technologijų programas.
„Tai nėra nebrangus įsigijimas. Bet jie bando sumokėti tiek, kad įsigytų tai, ką anksčiau prarado. Jie nori
būti inovatyvūs“, – „The New York Times“ sakė Colinas Gillisas, „BGC Partners“ analitikas.
Pasak leidinio, „Yahoo“ pražiopsojo įvykusį masinį vartotojų perėjimą prie planšetinių kompiuterių ir
išmaniųjų telefonų ir ilgai nekūrė paslaugų ir programų, skirtų šiems įrenginiams.
Abejonės dėl pajamų
„Yahoo“ imtis veiksmų skatina „Google“ ir „Facebook“ naudai prarandama interneto reklamos dalis, kuri nuo
2009 m. sumažėjo nuo 15,5% iki 8,4%. Kaip ir seniai už 3,6 mlrd. USD įsigytas sėkmės nepelnęs „Geocities“,
taip ir dabartinis nusižiūrėtas pirkinys analitikams kelia klausimų dėl mokamos kainos prasmingumo. Jie
skeptiškai vertina daug nemokamų programėlių ir paslaugų siūlančio „Tumblr“ galimybes sunešti apčiuopiamų
pajamų – daugiau kaip 1,1 mlrd. USD įkainojama tai, kas per pernai sukrovė 13 mln. USD pajamų. Be to, „Yahoo“
siekis pasinaudoti padidėjusia auditorija ir uždirbti daugiau pajamų iš reklamos gali atbaidyti dalį iš
šimtamilijoninės „Tumblr“ auditorijos, rašo „The Wall Street Journal“.
Interneto bendruomenė taip svarsto, ką „Yahoo“ darys su „Tumblr“ tinklaraščiuose publikuojamu turiniu,
kuriame aptinkama pornografinė, seksualinio pobūdžio ir rasiniu požiūriu jautri informacija gali nepatikti
reklamos pirkėjams.


Marissa Mayer, „Yahoo“ vykdomoji direktorė, perka pradedančias verslą įmones ir kamšo kompanijos produktų
inovatyvumo spragas. Jason Alden („Bloomberg“) nuotr.


„Yahoo“ lūkesčiai iš naujo įsigijimo:
Padidinti lankomumą 20%
Padidinti auditoriją 50%


Kompanijų susijungimus ir įsigijimus stebintis „New York Times“ skyrius „Dealbook“ palygino „Instagram“ ir
„Tumblr“ įsigijimus. Kuris sandoris geresnis?
„Instagram“ „Tumblr“
Įkurta 2010 m. 2007 m.
Vartotojų skaičius, mln. 30 108,4 tinklaraščių
Darbuotojų skaičius 13 175
Pajamos, mln. USD 0 13
Ankstesnis vertinimas, mln. USD 500 800
Šaltinis: „New York Times Dealbook“