Leidinio numeris:

2013.04.17 (73/2013)

Rodyti

Pramonė

Serijinių baldų neatsisakytų

Praėjusiais metais atsisakiusi tiesioginės prekybos veiklos, užsakomųjų baldų gamintoja UAB „Alantas“ šiemet susitelkė į tai, kaip efektyviau išnaudoti gamybos patalpas. Bendrovė galvoja ir apie serijinę gamybą bei investuotoją.
Tauragėje įsikūrusi bendrovė turi 6.000 kv. m ploto, tačiau sunkmečiu traukiantis baldų gamybos sektoriui
„Alantas“ optimizavo veiklą ir sutilpo į vieną pastatą. Likęs gamybos plotas (apie 3.000 kv. m) nenaudojamas.
Neoficialių žinių, esą „Atlantas“ derasi su baldų prekybos tinklu IKEA, bendrovės eksporto vadovė Nora
Kniukštaitė nepatvirtina. Tačiau neslepia – iš principo bendrovei serijinė gamyba įdomi.
„Turime pamąstymų dėl serijinės gamybos, tačiau kol kas tai tik idėjų lygmuo. Gal ir būtų noro rasti
investuotojų į naują staklyną, tačiau kol kas – tai tik planai“, – į detales nesileidžia p. Kniukštaitė.
IKEA baldų tinklui dirba nemažai šalies įmonių, tokių kaip UAB „Germanika“, UAB „Klaipėdos baldai“, AB
„Vilniaus baldai“ ir t. t. Savotiška „Alanto“ akistata su garsiuoju baldų tinklu vyks, tačiau, bent jau kol
kas, – per konkurencijos prizmę. Pirmąją parduotuvę Vilniuje šiemet atversiantis tinklas galimai nurieks dalį
pardavimų nuo Lietuvos baldininkų.

Skandinavai išlaidesni
„Lietuvos užsakomųjų baldų rinka šiemet bus, ko gero, panaši, kaip ir pernai. Tačiau ateinanti IKEA turėtų
paveikti rinką, nes parduoda daug ir įvairių baldų, gali konkuruoti su visais baldininkais. Kita vertus, tai
standartinių baldų gamintoja, o mes gaminame nestandartinius, todėl žmonės, norintys išskirtinumo, prie
standarto nepereis“, – didelių sukrėtimų rinkoje nesitiki p. Kniukštaitė.
Pasak jos, Lietuvoje konkurencinė padėtis tarp baldininkų vis dar įtempta, yra labai daug mažų gamintojų,
todėl „individualistai“ priversti nespjauti ir į standartinę gamybą.
„Smulkieji gamintojai turi po vieną kitą klientą, bet kadangi jų yra labai daug, nuo didžiųjų gamintojų
nurėžia tam tikrą dalį užsakymų“, – pažymi pašnekovė.
Kur kas geresnės nuotaikos eksporto rinkose. Švedijoje ir Norvegijoje per partnerius baldais prekiaujantis
„Alantas“ metų pradžioje pajuto pagyvėjimą, tauragiškius susirado nauji klientai, nors visoje Lietuvoje metų
pradžia buvo sunkesnė.
„Ten dirbdami netiesiogiai nelabai jaučiame konkurencijos impulsų, tačiau viskas priklauso nuo kokybės – to
skandinavai reikalauja, taip save ir pristatome, todėl ir turime užsakymų“, – kaip kelią užjūrin kloti,
aiškina eksporto vadovė. Eksportas sudaro apytikriai 50% bendrovės veiklos.
Bendrovė ir šįmet daugiau vilčių deda į eksportą, Lietuvoje palieka tą patį prekybos tarpininkų skaičių. VŽ
rašė, kad pernai „Alantas“ atsisakė nuosavų prekybos salonų. Tokį žingsnį p. Kniukštaitė vertina teigiamai,
nors teko sumažinti baldų kainą.
Bendrovė kol kas pristabdo 0,5 mln. Lt planus įrangai atnaujinti.
„Visada turime planų ką nors atnaujinti, bet šiuo metu juos pristabdėme, labiau galvodami apie standartinę
gamybą. Kol jos kryptis nepasirinkta, sunku ką ir pasakyti“, – reziumuoja pašnekovė.