Leidinio numeris:

2013.03.28 (60/2013)

Rodyti

Turizmas. Riziką pasidalino po lygiai

Turistų numintų maršrutų nesiūlo

Nors verslo ekspertai teigia, kad po lygiai pasidalinti akcijas yra klaida, tačiau trys „Travel Planet“ įkūrėjos tikisi šį stereotipą sulaužyti. Vis dėlto steigiant įmonę buvo numatyta ir tai, ką reikės daryti, jei kuri nors akcininkė sumanys pasitraukti ar tarp jų perbėgs juoda katė.
Lotynų Amerika, Indija, Pietryčių Azija – tokiomis kryptimis siūlo keliauti kelionių organizavimo UAB „Travel
Planet“.
„Afrikos mūsų maršrutai neužgriebia, nes su klientais keliaujame į tas šalis, kurias pačios geriausiai
pažįstame ir galime garantuoti, kad suteiksime įdomios ir naudingos informacijos. Renkamės tokius maršrutus,
kurių kelionių agentūros nesiūlo. Čia ir yra mūsų išskirtinumas, nes garantuojame, kad išlaikysime
keliaujančių su mumis dėmesį ir susidomėjimą per visą kelionę. Savo klientams ilsėtis neleidžiame, nes norime
pasidalyti su jais viskuo, ką žinome pačios“, – šypsodamasi pasakoja Gabrielė Štaraitė, „Travel Planet“
direktorė ir bendraturtė.

Akcijos – po lygiai
Įmonę 3 bendramintės, jaučiančios aistrą kelionėms, įkūrė pernai vasarą. Bendrovės vadovė neslepia, kad
kuriant verslą svarbiausia buvo... pasiryžti.
„Mano bendražygės jau kuris laikas užsiėmė kelionių organizavimu, o aš dirbau samdomą darbą banke. Todėl buvo
sunku apsispręsti jį mesti ir imtis savo verslo, nes tikrai žinojau, kad bent pirmaisiais metais iš jo
negausiu tiek pajamų, kiek uždirbau banke. Vis dėlto noras pabandyti gyventi iš to, ką labiausiai mėgsti
daryti, paėmė viršų. Todėl atsisveikinau su buvusia darboviete, įkūrėme įmonę ir iš karto ėmėmės veiklos –
organizuoti keliones turistų dar nenumintais maršrutais“, – apie įmonės pirmuosius žingsnius pasakoja
pašnekovė.
Akcijas verslo įkūrėjos pasidalijo po lygiai. Ponia Štaraitė neslepia žinanti, kad verslo ekspertai
nerekomenduoja taip elgtis.
„Tačiau mums atrodo, kad toks sprendimas yra logiškiausias, nes visų indėlis kuriant įmonę yra vienodas.
Tiesa, nors tikimės, kad verslas nepatirs sukrėtimų, tačiau apgalvojome ir bloguosius variantus, tarkim, ką
darytume, jei viena kuri nuspręstų pasitraukti iš verslo ir pan. Manau, būti pasirengusioms tokiems atvejams
yra kur kas geriau, negu netikėtai atsidurti prieš faktą“, – svarsto p. Štaraitė.

Viskas pagal planą
Pradėti verslą nebuvę sunku – lėšas pradiniam kapitalui akcininkės sunešė po lygiai, patalpas irgi radusios
lengvai. Daugiausia lėšų pareikalavo kelionių organizatoriaus atsakomybės draudimas.
„Kadangi esu direktorė, man teko būti atsakingai už finansinę dalį. Verslo pradžioje sudėliojau planą –
skaičių nereikėjo rašyti „iš lubų“, nes pačios žinojome, kiek turistų galime surinkti vienai ar kitai
kelionei, kaip dažnai jas sugebėsime organizuoti, kiek patirsime išlaidų, koks galimas pelnas. Džiugu, kad
kol kas viskas vyksta pagal planą“, – nurodo kelionių organizatorė.
Įkūrusios verslą, moterys į reklamą daug neinvestavo – tie, kurie anksčiau jau yra keliavę su kelionių
vadovėmis, ir patys sugrįždavo, ir pažįstamų atsivesdavo. Nemaža dalis klientų įmonę susirado internete,
perskaitę apie įmonės siūlomus maršrutus.
„Daugelis klientų teigė, kad yra nemažai keliavę ir tai, ką siūlo agentūros, jų jau nebedomina. O mes
stengiamės, kad kiekviena kelionė būtų išskirtinė“, – teigia pašnekovė.
Šiuo metu viena įmonės akcininkė su turistų grupe yra Kolumbijoje, kita keliauja po Indiją. Ponia Štaraitė
neslepia, kad likus vienai biure nėra lengva, todėl nuo rudens planuoja priimti daugiau žmonių.
„Kol kas dirbame tik akcininkės, taigi visos esame užsidegusios, negailime jėgų. Tačiau manau, kad tinkamai
parinkti samdomi žmonės irgi į darbą žiūrės panašiai kaip mes“, – sako ji.


Patarimai norintiems imtis kelionių organizavimo verslo
Kurdami verslą pasitelkite partnerių, nes vienam viską apgriebti bus per sunku.
Geriau, kad bent verslo pradžioje visi darbuotojai būtų akcininkai, nes samdomas žmogus kažin ar atiduos
darbui tiek širdies ir jėgų kaip verslo bendraturtis.
Nesiplėšykite ir nebandykite apimti visko, geriau koncentruokitės ties tais maršrutais, kuriuos geriausiai
pažįstate.
Stenkitės, kad jūsų kelionės būtų išskirtinės ir nuo pradžios iki galo sugebėtumėte išlaikyti keliautojų
susidomėjimą.
Pirma dirbkite taip, kad užsitarnautumėte nepriekaištingą vardą, o tada jau galvokite ir apie plėtrą.
Tinkamai pasirinkite verslo partnerius ir oro bendroves, nes kartais net mažytis nesusipratimas gali
pridaryti didelių bėdų.


Gabrielė Štaraitė, „Travel Planet“ direktorė ir bendraturtė: „Kelionių organizavimas greitų pinigų
nesukrauna, tačiau šio verslo pranašumas – netenka dirbti su nemokiais klientais, nes už keliones mokama
avansu.“
VLADIMIRO IVANOVO NUOTR.