Leidinio numeris:

2012.12.06 (219/2012)

Rodyti

Prekyba :: Klientai lygina kainas

Požiūrį siekia keisti reklama

Kasmet sparčiai auganti internetinės prekybos parduotuvę valdanti UAB „1A.LT“ savo pozicijas dar labiau stiprina investuodama į efektyvesnę reklamą.

„Kad ir kaip gerai sektųsi, tyrimai rodo, kad mus vis dar žino ne visi. Dėl šios priežasties daugiau dėmesio skirsime rinkodarai ir reklamai“, - sako Vaidotas Rutkauskas, įmonės direktorius.

„1a.lt“ priklauso Latvijos internetinei parduotuvei „1a.lv“. Ši įmonė taip pat valdo ir interneto parduotuvę Estijoje.

„Skirtingai nei kai kurie mūsų konkurentai prekiaujame tik internete, neturime fizinių prekybos taškų, centrų, tad lyginti mus su kitais šios rinkos dalyviais yra sunku. Mes rezultatus geriname kasmet. Šiais metais turėtume augti maždaug 25% ir tas augimas, tikimės, bus kasmetinis. Kaip matote, labai tolygiai augome ir iki šiol, pozicijas stipriname ir dabar jau esame vieni stipriausių internetinės kompiuterių, buitinės, garso technikos rinkos dalyvių“, - dėsto verslininkas.

Bendrovės apyvarta 2011 m. siekė 9,9 mln. Lt ir, palyginti su 2010 m., augo daugiau nei 2 mln. Lt.

Dėmesys kainai

Pono Rutkausko teigimu, konkurencija internetinės prekybos rinkoje pastaruoju metu yra didžiulė, tad varžytis dažniausiai tenka siūlant kuo mažesnę kainą.

„Internetinių parduotuvių konkurencija vienu metu augo milžiniškais greičiais, kompiuterine technika prekiaujančių svetainių sukurta daugybė, kai kurios jų liko, kai kurios turėjo pasitraukti. Klientui internete labai lengva visus pardavėjus palyginti, per kelias minutes sužinoti, kurioje svetainėje kaina yra pati mažiausia. Dėl šios priežasties vienas svarbiausių mūsų darbų yra konkurentų stebėjimas. Laimei, turime tokią sistemą, kad beveik visuomet galime pasiūlyti mažesnes kainas“, - dėsto įmonės vadovas.

Interneto parduotuvės taip pat turi sąlygas pasiūlyti mažesnes kainas nei gyvi prekybos centrai, tad dalį klientų „1a.lt“ pavyksta nuvilioti ir nuo jų.

„Kiek žinau, prekybos centrai mūsų nelabai mėgsta. Tų pačių produktų kainos gyvose parduotuvėse gali būti iki kelių šimtų litų aukštesnės. Interneto pardavėjai iš prekybos tinklų atima vis didesnę dalį klientų“, - sako pašnekovas.

Anot jo, nuolatinį prekybos augimą lemia ir besikeičiantis požiūris į internetinę prekybą.

„Vis daugiau žmonių drįsta prekes užsisakinėti virtualioje erdvėje. Mūsų verslas šiuo požiūriu iš viso palankioje situacijoje, nes kompiuteris - ne drabužis. Jis koks paveikslėlyje, toks ir realiai. Visos techninės savybės surašytos“, - pažymi p. Rutkauskas.

Rinkodaros svarba

Esant didelei konkurencijai daug dėmesio privalu skirti ir reklamai. Verslininkas sako daug jos būdų jau išbandęs.

„Iš pradžių labai daug dėmesio skyrėme reklamai internete, pirkome reklamos blokų, užsisakinėjome “Google” paslaugų. Dėl to internetinės paieškos mus visuomet pateikia puslapio viršuje. Taip pat esame išbandę ir lauko reklamą. Bandėme žmones vilioti vasarą, prieš mokslo metų sezono pradžią. Šiuo metu planuojame investuoti į reklamą televizijoje. Ši reklama tikriausiai yra pati galingiausia, ją pamato daugiausia žmonių”, - tikina p. Rutkauskas.

Internetinio verslo padėtis Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje šiek tiek skiriasi. Mūsų šalyje žmonės internetu vis dar perka mažiau nei kaimynai, čia taip pat sudėtingesnė ir logistika.

“Trijose šalyse veikia beveik vienodos internetinės parduotuvės, bet verslo subtilybės visose jose yra skirtingos. Pavyzdžiui, Latvijoje viskas paprasčiau, nes beveik visi pirkėjai yra iš Rygos ir jos apylinkių, tad nėra pristatymo problemų. Estai labai nedrąsūs, jie ilgai renkasi ir svarsto, kol ryžtasi pirkti”, - kalba verslininkas.