Leidinio numeris:

2009.01.23 (15/2009)

Rodyti

Pramonė

Lėti pinigai



Kauno UAB „Omniteksas“ pernai paaugo ketvirtadaliu, turi nuosavą dažymo įmonę, tačiau baiminasi, kad verslą sužlugdys atsiskaitymų problemos: tiekėjai reikalauja avansų, o pirkėjai stengiasi kuo ilgiau neatsiskaityti. Vydas Damalakas, „Omnitekso“ pirkimų direktorius, sako bendrovei užsakymų netrūksta, bet įmonė gali nepajėgti jų finansuoti. „Žaliavų tiekėjai spaudžia mokėti avansu. Jiems „baisi krizė“ ir apie atidėjimą svajoti nebegalima. Pirkėjai seniau sumokėdavo per 10 dienų, o dabar sumoka per mėnesį arba du. Apsiskaičiavome, kad papildomų apyvartinių lėšų reikia 3–4 mln. Lt. Paskolos per brangios. Maža to, mes pagal pernai metų rezultatus dabar turėsime mokėti avansinį pelno mokestį“, – kalba p. Damalakas. Jis įsitikinęs, kad jei valstybė neatkreips dėmesio ir niekaip nepagelbės tekstilės bendrovėms, iki rudens daug jų „išmirs“. Tekstilininkams sunkiausia bus pavasarį, kai baigsis greiti trumpalaikiai užsakymai. „Bet dabar formuojami nauji užsakymai rudeniui ir jų daugėja. Sunkmetį pergyvenusios įmonės galėtų sukurti daug darbo vietų“, – teigia p. Damalakas. Pasigenda patriotizmo „Omniteksas“ pernai pasiekė 26 mln. Lt apyvartą. Apie 27% daugiau nei 2007 m. „Kai prieš pusantrų metų įsigijome tekstilės ir trikotažo medžiagų dažymo bei taurinimo įmonę „Tributum“ – visas gamybos ciklas priklauso tik nuo mūsų. Mažesnėmis sąnaudomis galime išgauti geresnę kokybę, pasiūlyti rinkai naujovių. Teikiame paslaugas dar bent 14 bendrovių, jos pas mus dažo audinius arba perka medžiagų“, – pasakoja Vydas Damalakas, „Omnitekso“ pirkimų direktorius. Anot jo, į „Tributum“ investuota per 2 mln. Lt. Šiemet „Tributum“ gamykloje sumontuotas ir pradeda veikti naujas medžiagų džiovinimo įrenginys, į kurį „Omniteksas“ investavo 700.000 Lt. Tačiau pirkimų direktorius apgailestauja, kad šalies verslininkai pasyviai naudojasi galimybėmis. „Mūsų sėkmę daugiausia lemia tai, kad išnaudojame vietinius išteklius. Jais gali naudotis ir kitos bendrovės, bet taip daro nedaugelis. Mes patys mėginame skatinti solidarumą ir užsakome paslaugas iš Lietuvos įmonių, nors, pavyzdžiui, Latvijoje, siūtis pigiau“, – kalba p. Damalakas. Jis teigia, kad solidarumo tikisi iš bendrovių, kurioms reikia medžiagų. Anot p. Damalako, ilgą laiką Lietuvos siuvimo pramonė laikėsi iš įvežtinių medžiagų ir paslaugos tiekimo, tačiau įmonėms, kurios pradėjo siūlyti savo sukurtą produktą, atsiveria visai kitos galimybės. Maždaug 18% „Omnitekso“ apyvartos pernai sudarė drabužiai su nuosavais prekių ženklais: „Natali Silhouette“, „Ombre“, sportinio trikotažo „Thermowave“ ir „Bambuk“ – apatiniai ir naktiniai drabužiai iš bambuko pluošto. Apie 20% šių gaminių eksportuojama. Daugiausia į Suomiją. Lietuvoje didžiausią apyvartą sukuria „Natali Silhouette“ prekės ženklas.