Leidinio numeris:

2012.04.26 (81/2012)

Rodyti

Paskutinis puslapis . Pretendentus vertino ir profesionalai, ir VŽ skaitytojai internete

„Pergalės“ ženklo pergalė


Prekių ženklas „Pergalė“ nuskynė pagrindinius laurus Metų prekės ženklo 2012 konkurse. Tyrimai parodė, kad šis ženklas mėgstamas vartotojų, jo savininkė AB „Vilniaus pergalė“ nuosekliai investuoja į rinkodarą, o produktų nešamos pajamos auga.
Metų prekės ženklo konkursą surengė „Verslo žinios“ ir rinkos tyrimų bendrovė „AC Nielsen Baltics“.

„Pergalė“ yra vienas iš nedaugelio pavyzdžių Lietuvoje, kai vietinė gamintoja net recesijos metu investuoja į
kryptingą ir visapusišką rinkodaros strategiją“, – komentuoja Artūras Urbonavičius, UAB „AC Nielsen Baltics“
vadovas, konkurso Metų prekės ženklas 2012 komisijos pirmininkas. Laimėtojas išrinktas įvertinus 100 prekių
ženklų, žyminčių greitai vartojamus produktus. Į kandidatų sąrašą atrinkti tie ženklai, kurių pajamos 2011 m.
buvo didžiausios.
Pasak komisijos, „Pergalės“ ženklas sėkmingai sujungė visus įrankius, svarbius sėkmei: investavo į ženklo
stiprinimą, pakuotes, produktus, reklamą, platinimą, kainodarą.
Šiuo ženklu pažymėtų produktų pajamos pastaruosius metus auga, nors visa saldumynų rinka krenta.
„Pergalės“ ženklu žymima 30–40 produktų (šokoladai, saldainių dėžutės, triufeliai, suflė batonėliai, dražė,
saldainių rinkiniai). Šių produktų pardavimai sudaro trečdalį VP apyvartos.

Absoliutus lyderis
„Pergalės“ ženklas itin palankiai vertinamas vartotojų: žmonės mėgsta šį ženklą ir juo pažymėtą produkciją,
„Pergalės“ saldumynus laiko tinkamais savo šeimai ir sau patiems, mielai rekomenduotų išbandyti kitiems
žmonėms. Taip pat vartotojai šį ženklą laiko socialiai atsakingu (vartotojų požiūris paaiškėjo tyrimų
bendrovei RAIT kovą atlikus reprezentatyviąją apklausą, per ją apklausta 15–74 m. amžiaus 1.014 Lietuvos
gyventojų).
2011 m. šį ženklą žinojo 87% 15–74 metų Lietuvos gyventojų.
O štai vizualiniai komunikacijos sprendimai, pasak komisijos, galėtų tobulėti.
„Tikiuosi „Pergalė“ ateityje išdrįs imtis originalesnių rinkodaros priemonių“, – pataria p. Urbonavičius.
Atnaujintas „Pergalės“ ženklas pristatytas 2009 m., saldumynų fabrikui „Vilniaus pergalė“ (VP) įsigijus naują
produktų gamybos liniją, leidusią pagerinti produktų kokybę. Šį ženklą sukūrė Latvijos pakuočių dizaino
agentūra DPJN.
„Tai, kad startavome per krizę, net truputį padėjo, nes suteikė galimybę reklamuotis pigiau“, – prisimena
Giedrė Izokaitytė, VP produkto vadybininkė, ir priduria, kad 2009 m. kiti didieji saldumynų gamintojai
išlaidas reklamai mažino.
„Pergalės“ ženklo idėja – nauja, modernu, kokybiška už prieinamą kainą, šūkis: „Pergalė“ – gabalėlis džiaugsmo
“. Bendrovė nori pasakyti, kad saldumynais reikia dalintis.
Anot p. Izokaitytės, VP produkto vadybininkės, tai išskirtinė saldumynų komunikacijos strategija Lietuvos
rinkoje, mat konkurentai daugiausia renkasi kalbėti apie „egoistišką“ vartojimą, kai šokoladą žmogus perka
sau, nes nori apdovanoti save už nuopelnus.
Tyrimų bendrovės TNS LT duomenimis, 2011 m. „Pergalė“ buvo viena iš pagrindinių reklamos užsakovių saldumynų
kategorijoje.


Paskatinamieji prizai
„Pergalė“ laimėjo abiejose konkurse kategorijose – Metų prekės ženklo ir Metų lietuviško ženklo.
Konkurso komisija prekių ženklams „Lithuanian vodka“, „Švyturys“, „Rokiškio“ / “Rokiškio naminis“ ir „Jacobs“
skyrė paskatinamuosius prizus.
AB „Stumbras“ valdomas prekių ženklas „Lithuanian vodka“ įvertintas už originalius dizaino sprendimus,
įgyvendintus per pastaruosius metus. Bendrovė išleido „LT Identity“ ir „Black Edition“ „Lithuanian auksinė
vodka“ butelius, kuriuos sukūrė Lietuvos dizaineriai. Dizaino sprendimai įvertinti tarptautiniu mastu, juos
pagyrė lankomiausias pasaulyje pakuotės dizaino tinklalapis „The Dieline“.
„Kai alkoholio reklama ribojama, pats produktas tampa svarbiu komunikacijos nešėju. Norėjome paskatinti
„Lithuanian vodka“ už eksperimentavimą savo kategorijoje“, – teigia Rimantas Stanevičius, reklamos agentūros
„Milk“ kūrybos vadovas, komisijos narys. Pažymėtina, jog šis ženklas 2011 m. gavo daugiausia pajamų iš visos
greitai vartojamų produktų kategorijos.

Kiti nusipelniusieji
O štai „Rokiškio“ prekės ženklas, priklausantis AB „Rokiškio sūris“, itin palankiai vertinamas žmonių.
RAIT duomenimis, šis ženklas yra mėgstamiausias vartotojų ir labiausiai jiems priimtinas, nors į rinkodarą
bendrovė investuoja minimaliai. „Rokiškio“ prekės ženklą „Rokiškio naminis“ „verslozinios.lt“ skaitytojai
išrinko mėgstamiausiu ženklu.
„Vartotojų lojalumas nėra savaiminis ir pastovus dalykas, todėl reikėtų pradėti vykdyti aktyvesnius
rinkodaros veiksmus“, – bendrovei „Rokiškio sūris“ pataria p. Urbonavičius, komisijos pirmininkas.
UAB „Švyturys-Utenos alus“ alaus prekių ženklą „Švyturys“ komisija pagyrė už ilgamečius nuopelnus rinkodaros
srityje: gausias investicijas, nuoseklumą. Pagrindinio prizo šis ženklas nelaimėjo, nes, kaip ir „Lithuanian
vodka“, „Švyturys“ atstovauja alkoholio kategorijai, o ji, pasak RAIT apklausos, turi prastą įvaizdį
visuomenėje.
„Jacobs“ pelnė aukščiausius balus pagal visus kriterijus iš tarptautinių prekių ženklų: pajamos 2011 m.
didžiausios kategorijoje, aktyviai investuoja į reklamą, vartotojai šį ženklą vertina palankiai.
Konkurso Metų prekės ženklas 2012 metu išrinkti ir sėkmingiausi nauji produktai, pristatyti rinkai 2011 m.
Jais tapo AB „Rokiškio sūris“ gaminama grietinė „Tikra“ ir UAB „Švyturys-Utenos alus“ alkoholiniai gėrimai
„D-Light Beer+Wild Cherry“, „Utenos Auksinis Special“. Šie prizai išdalinti įvertinus pardavimų apimtį 2011
m. ir apklausus vartotojus.