Leidinio numeris:

2012.03.28 (61/2012)

Rodyti

Prekyba. Regionų pardavėjai plečiasi

Paskui kolegas į Aukštaitiją

Mažeikių prekybos įmonė „Grūstė“ pernai padidino pajamas ir po metų pertraukos šiemet vėl planuoja imtis mažmeninės prekybos tinklo plėtros. Kaip ir keli regiono kolegos, plėtrą įmonė nukreipia į Rytų Lietuvos miestus.
„Mes kasmet plėtėme prekybos tinklą, tik praėjusiais metais rekonstravome seniau atidarytas parduotuves, jas
pertvarkėme. O šiemet plėtrą atnaujiname“, – sako Alfredas Vyniautas, UAB „Grūstė“ vadovas.
Šiuo metu „Grūstė“ valdo 22 parduotuves Joniškyje, Radviliškyje, Kuršėnuose, Mažeikiuose ir kt. Šiaurės
Vakarų miestuose. Šiemet vasarį atidaryta nauja parduotuvė Klaipėdoje.
Iš viso per metus planuojama atidaryti 5–6 naujus pardavimo taškus.
Pasak vadovo, tai nėra lengva, nes prekybai tinkamų plotų ir pastatų pasiūla nėra didelė, sunku rasti gerų
patalpų, kurios užtikrintų ir žmonių srautą, ypač Šiaurės Vakarų Lietuvoje.
Tačiau šių metų plane, pasak vadovo, numatyta žengti ir į kitus didžiausius miestus, atidaryti parduotuves
Aukštaitijos regione.
„Grūstė“ yra viena iš 2004 m. vasarį Šiauliuose įsteigto prekybos susivienijimo UAB „AVS prekyba“ įkūrėjų ir
nuosavybės bendrininkių. Kitos dvi akcininkės – Šiaulių bendrovės „Stilsena“ ir „Lupra“.
Kolegos esą jau atidarė pirmas parduotuves Aukštaitijoje, Vilniuje, Panevėžyje, Kaune, šiemet „Grūstė“ į
planus taip pat įtraukė plėtrą šia kryptimi.
Romas Vaiginis, šiuo metu 9 prekybos bendroves vienijančios „AVS prekyba“ vadovas, sako, kad didieji nariai,
įkūrėjai, itin plečiasi, siekia įgauti didesnį rinkos svorį.
„Visada norisi būti ten, kur didesnė žmonių perkamoji galia. Mes Žemaitijos regione gana gerai jaučiamės, tad
tendencija keltis į didesnius šalies miestus ryškėja ir, mano manymu, ji bus juntama tiek šiemet, tiek kitąmet
“, – pažymi p. Vaiginis.

Pasiruošė augimui
Pernai „Grūstė“ augino pajamas ir pasiekė 100 mln. Lt apyvartą. Šiemet planuose numatyta apyvartą padidinti
12%.
„Nepanašu, kad pirkėjai darosi turtingesni. Galbūt mes, vykdydami akcijas, darydami tą prekybą patrauklesnę
pirkėjams, sugebėjome prisitraukti naujų klientų“, – svarsto p. Vyniautas.
Pasak jo, su didžiaisiais tinklais konkuruoti įmonei padeda tai, kad jie yra lankstesni, gali operatyviau
reaguoti į pirkėjų norus ir pokyčius.
„Parduotuvės arčiau namų, stengiamės, kad jos būtų jaukios, sukurtų namų aplinką“, – pasakoja „Grūstės“
vadovas.
Pernai dalis seniau įkurtų parduotuvių buvo rekonstruotos, taip pat jose pakeisti visi kasos aparatai.
Naujieji pritaikyti prie lojalumo kortelių, kurias įmonė įvedė pernai.
Ponas Vyniautas primena, kad „Grūstė“ 2006 m. kone pirmoji buvo įdiegusi lojalumo programą, vėliau ji buvo
panaikinta.
„Kasos aparatas kainuoja apie 10.000 Lt, 20-yje parduotuvių stovi po 4–5 aparatus“, – skaičiuoja p.
Vyniautas, bet neatskleidžia, kiek jų iš viso skirta visam tinklui atnaujinti.

Daug veiklos
Mažmeninė prekyba įmonei duoda didžiąją dalį pajamų, tačiau tai tik viena iš įmonės veiklos rūšių. „Grūstė“
valdo 3 restoranus, taip pat verčiasi didmenine prekyba, prekes tiekia mažesniems pavieniams pardavėjams.
Atskiras padalinys dalyvauja viešuosiuose pirkimuose ir tiekia prekes darželiams, ligoninėms, kariuomenei.
Logistika užsiima antrinė bendrovė „Grūstė logistic“.
„Kiekviena veikla turi būti šiek tiek pelninga, jei metus kitus ji neduoda pelno, reikia atsisakyti. Kol kas
dar nieko neatsisakėme“, – apie veiklos rūšis pasakoja p. Vyniautas.
Šiuo metu įmonėje dirba apie 500 darbuotojų.