Leidinio numeris:

2012.02.21 (35/2012)

Rodyti

Pramonė. Siuva užsieniui

Augimui pasiruošė per krizę



Pramoniniu siuvimu ir montavimu besiverčianti UAB „Be-Ge Baltic“ pastaruosius trejetą metų sparčiai augo, įmonės atstovai neslepia, kad sėkmę pritraukė glaudžiais ryšiais su Švedijos įmonėmis ir laiku atliktomis investicijomis.
Švedų įmonių grupei „Be-Ge“ nuo 2008 m. priklausanti „Be-Ge Baltic“ nuo darbo pradžios orientavosi į rinką,
kurią dauguma lietuvių eksportuotojų atrado vos prieš keletą metų. Dabar ten išveža didžiąją dalį Klaipėdoje
pagaminamos produkcijos.
„Daugiausia eksportuojame į Švediją, Daniją, Norvegiją, turime klientų Didžiojoje Britanijoje. Pirmieji
įmonės klientai buvo švedai, turime švediškai kalbančių darbuotojų, tai patogu užsakovui. Labai gerai
pažįstame Švedijos rinką, mums čia lengva dirbti“, – Skandinaviška veiklos kryptimi džiaugiasi Vaida
Šapokienė, „Be-Ge Baltic“ direktoriaus pavaduotoja. Pasak jos, įmonei augti padeda ne tik gerai pažįstami
užsakovai, bet ir per krizę atliktos reikšmingos investicijos.
Ekonominės krizės metais, 2009–2010-aisiais, anot p. Šapokienės, buvo daugiau laiko pasiruošti, susitvarkyti,
tikintis, kad atsigavimas bus greitas, todėl įmonė įrengė naują montavimo cechą, įdiegė verslo valdymo
sistemą, aktyviai užsiėmė darbuotojų mokymu.
Bendrovė ėmė teikti naują paslaugą – apvilkimą ir montavimą, netrukus ši paslauga tapo apyvartos varikliu.
Dabar klaipėdiečiai siuva užvalkalus, skirtus vairuotojo kabinos sėdynėms, kurios montuojamos kitoje grupės
įmonėje Švedijoje.

Rinka reaguoja
Baldininkų ir transporto sektoriaus įmonių užsakymus atliekanti „Be-Ge Baltic“ nėra pigiausiai paslaugas
parduodanti įmonė, todėl sutarti su Lietuvos užsakovais nelengva.
„Lietuvos rinkai esame brangoki, o užsienyje yra klientų, kurie pasirenka mus kitų, pigesnių gamintojų
vietoje“, – tikina įmonės atstovė. Užsakymų tiek iš baldų, tiek iš automobilių pramonės bendrovė gauna
apylygiai.
Ponia Šapokienė priduria, kad automobilių pramonė itin jaučia rinkos pokyčius: esą vos prasideda kalbos apie
krizę, sumažėja ir užsakymų.
„Kai buvo pirmoji krizės banga, vilkikų kėdžių apmušalų užsakymų krito beveik iki nulio keletui savaičių,
vėliau užsakymų daugėjo, o rinkoms pradedant atsikelti užsakymai staigiai šovė į viršų. Dabar vėl įmonės
stengiasi nedidinti sandėlių vertės, jaučiamas atsargumas“, – verslo nūdieną apibūdina p. Šapokienė. Dėl to
bendrovė šiemet planuoja atsargų 15% apyvartos augimą, bet nuo investicijų nesusilaiko: ketina iš dalies
atnaujinti įrenginius, žvalgosi naujų montavimo technologijų, planuoja ir toliau investuoti į darbuotojų
tobulėjimą.