Leidinio numeris:

2012.02.21 (35/2012)

Rodyti

Pramonė. „Astros“ katilais pasirūpino UAB „AD grupė“

Ir katilams reikia naujo dizaino



Alytaus mašinų gamybos AB „Astra“ planuoja, kad kietojo kuro katilai šiemet taps sparčiausiai augančiu gaminių segmentu, o šiuos lūkesčius sieja su didėjančia šildymo katilų paklausa ir atnaujintu jų dizainu.
„Katilai mums tampa vis svarbesniu produktu. Rinkose matyti aiški tendencija dėl brangstančių dujų šildymui
plačiau naudoti biomasę, o mes tam pasirengėme ir atnaujinome katilų dizainą, jis tapo modernesnis ir
patogesnis vartotojams. Suplanavome, kad šiemet pajamos iš katilų pardavimo didės apie 30%“, – nurodo
Viktoras Bondarevas, AB „Astra“ komercijos direktorius.
Maloniu netikėtumu jis vadina tai, kad įmonei pavyko Lietuvoje rasti profesionalių pramoninio dizaino
specialistų.
„Buvome pasirengę samdyti vokiečių ar italų dizainerius, nes apie tokius lietuvių specialistus nebuvome
girdėję. Paaiškėjo, kad lietuvių pramonės dizaineriai gali sukurti puikų produktą“, – bendru darbu su dizaino
paslaugų UAB „AD grupė“ džiaugiasi p. Bondarevas. „AD grupei“ teko alytiškių užsakymas ne tik atnaujinti
katilo išvaizdą, bet, nepadidinus gaminio savikainos, supaprastinti valdymo sprendimus: sukurti klientams
patogų naudoti elektroninį valdymo pultą, ko anksčiau „Astros“ gaminami katilai neturėjo.
Šiemet „Astra“ žada pristatyti dar du atnaujintus katilų modelius, o dizaino pokyčiai, anot įmonės
komercijos vadovo, norint įsitvirtinti užsienio rinkose, yra būtini – katilai be elektroninio valdymo
galimybės tampa vis mažiau paklausūs.

Atsargūs optimistai
Alytaus įmonė kietojo kuro katilus gamina nuo 1991 m., didžiąją dalį jų eksportuoja. Daugiausia Alytuje
pagamintų katilų nuperka klientai Rumunijoje, Švedijoje, Vengrijoje, o neseniai „Astra“ pradėjo juos
eksportuoti į Graikiją, tiesa, matydama šalies ekonomines problemas, klientų prašo susimokėti iš anksto.
Užsakymų tikimasi ir Prancūzijoje, kur neseniai vykusioje parodoje „Astra“ pristatė atnaujintus šildymo
katilus – po parodos, anot p. Bondarevo, jau pradėti pokalbiai su trimis potencialiais klientais.
Pono Bondarevo teigimu, šiuo metu įmonė dirba visu pajėgumu, turi užsakymų keturiems mėnesiams į priekį,
tačiau atsižvelgdama į galimus nesklandumus Europos rinkose šiems metams suplanavo konservatyvų 5–10%
pardavimų augimą.
„Lietuvos ir kitose ES šalių rinkose parduodame apie 70% produkcijos. Ekonomistai pranašauja rinkos sąstingį,
tačiau mes į ateitį žiūrime su atsargiu optimizmu, tuo labiau kad mūsų pardavimo rinkos išskaidytos, nemažai
parduodame Rusijoje, Ukrainoje“, – aiškina p. Bondarevas.

„Astra“ – vienintelė Baltijos šalyse yra sertifikavusi slėginių indų projektavimo ir gamybos procedūras pagal
amerikietiškus ASME standartus, turi gaminių atestaciją pagal Europos slėginių indų direktyvą ir rusų
„Rostechnadzor“ reikalavimus. Lietuvoje parduodama beveik penktadalis „Astros“ gaminių, 35,5% eksportuojama į
Rusiją, beveik 13% – į Norvegiją, 8,6% – į Prancūziją, kitos svarbios eksporto rinkos – Rumunija, Švedija,
Olandija.

Rinkose jau gerai žinoma kaip maisto pramonės technologijų projektuotoja ir įrangos gamintoja, šiuo metu
„Astra“ siekia potencialiems pirkėjams atskleisti savo galimybes ir kaip chemijos pramonės įrangos, indų
tiekėja. Pasak įmonės atstovų, užsakovų AB „Astra“ randa dviem būdais: vienus sudomina aktyviai dalyvaudama
specializuotose parodose, o kiti patys kreipiasi į Alytaus įmonę, pamatę jos įgyvendintus projektus ir
įsitikinę gaminių kokybe.