Leidinio numeris:

2012.01.13 (9/2012)

Rodyti

Medienos pramonė. Kokybės sertifikatas būtinas

Granules veš švedams, kai suderės kainą



Medienos pramonės atstovai iš UAB „P. Varkojis ir Ko“, penai ėmęsi gaminti pjuvenų granules, jas tiekė vietinėms krosnims kūrenti ir į platesnius vandenis nesiveržė. Pajutę produkcijos paklausą, šiemet žada griebti užsienio rinkas.
Pernai dar tik planuodami pradėti granulių gamybą, Kretingos rajono medinių baldų, namelių ir langų
gamintojai „P. Varkojis ir Ko“ sulaukė signalo iš Olandijos užsakovų, perkančių medinius namelius,
vakariečiai norėjo supirkti visą būsimų granulių kiekį, tačiau užsakovo kaina neatitiko bendrovės lūkesčių.
„Olandai pageidavo, tačiau nemokėjo normalios kainos, norėjo pirkti labai pigiai“, – aplinkybes komentuoja
Vaidas Varkojis, gamybos vadovas.
Todėl visą produkcijos kiekį kretingiškiai realizuoja Lietuvoje, bandomąsias pakuotes nugabena ir
potencialiems užsakovams iš užsienio. Bendrovė skaičiuoja pajėgi pagaminti apie 1.000 t medžio pjuvenų
granulių per metus.

Su sertifikatu lengviau
Pasak p. Varkojo, pernykštė prekyba granulėmis buvo bandomoji, o šiemet tikimasi susitarti su užsienio
užsakovais.
„Nesinori iš karto paimti labai didelio jaučio už ragų, žmonės turi pabandyti. Ieškome pirkėjų Švedijos
rinkose, siunčiame paklausimus, buvo šneka ir su danais, italais, bet viskas atsiremia į kainą“, – derybų
niuansus dėsto p. Varkojis.
Jo nuomone, eksportuoti į Švediją apsimokėtų dėl palyginti nedidelių logistikos sąnaudų, nepaisant to, kad
pati produkcija yra pigi. Švedijoje, sako p. Varkojis, kitos kainos ir pragyvenimo lygis, tad ir pridėjus
transportavimo išlaidas pavyktų konkuruoti.
„Pas mus šiuo metu aukščiausia pramoninė granulių kaina yra apie 150 EUR/t, o Švedijoje ji siekia apie 250
EUR/t“, – lygina bendrovės atstovas.
Ponas Varkojis užsimena, kad bendrovė siekia gauti „DIN Plus“ kokybės sertifikatą, tokio reikalaujama visose
Europos šalyse. Turint jį esą būtų lengviau atverti eksporto langą.
„Esame atlikę granulių kokybės patikrą, bet daug kur reikalauja sertifikato. Jo kaina didelė“, – pabrėžia p.
Varkojis.
Kalbėdamas apie medinių langų, durų, lovų bei sodo namelių prekybą, gamybos vadovas pripažįsta, kad klientų
būrį norėtų išplėsti, juolab kad maža vidaus rinka tenka dalintis su ne vienu konkurentu, todėl paieškos
kreipiamos į užsienio vartotojus. Naują kryptį šiemet jau rado mediniai nameliai – juos bendrovė ėmė gabenti
į Prancūziją. Iš viso eksportuojama 92% namelių.