Leidinio numeris:

2012.01.13 (9/2012)

Rodyti

Maisto pramonė. Kitas taikinys – nutukę pirkėjai

„Nestle“ tikisi pelno iš gyvūnų ėdalo ir dietų



Šveicarijos bendrovė „Nestle“, didžiausia pasaulyje maisto kompanija pagal pardavimus, sugalvojo, kaip apeiti prastėjančios ekonominės situacijos paskatintą vartotojų taupumą. Įmonė nusitaikė į dvi sparčiausiai augančias rinkas: produktų, skirtų augintiniams ir nutukusiems žmonėms, gamybą.
Žingsnis atrodo gerai pasvertas, mat didžiojoje išsivysčiusio pasaulio dalyje maisto produktų pardavimai
smunka, o naminių gyvūnų ėdalo pardavimai toliau auga.
Rinkos tyrimų organizacijos „Euromonitor International“ atstovų teigimu, mažėjant laisvų pajamų, žmonės
dažnai atsisako skanėstų ir lepina save rečiau. Tačiau šunims ar katėms pinigų jie negaili.
„Euromonitor“ prognozuoja, kad 2006–2016 m. šunų ėdalo pardavimų vidutinis metinis augimas pasaulyje kasmet
sieks apie 6%. O fasuotų maisto produktų pardavimai tuo pačiu laikotarpiu vidutiniškai turėtų augti po 5,3%.
JAV šis skirtumai dar didesnis: augintinių ėdalo pardavimai Jungtinėse Valstijose 2011–2015 m. išaugs 23% –
du kartus daugiau nei maisto produktų pardavimai, teigia tyrėjai.

Dieta gyvūnams
Nutukę vartotojai – antroji rinka, į kurią dantis suleisti nori „Nestle“. Juolab kad ši problema
išsivysčiusiame pasaulyje tik didėja. Beje, nutukimas – ne tik žmonių rūpestis.
„Du trečdaliai suaugusiųjų JAV turi antsvorio arba yra nutukę. Su tokiomis pačiomis problemomis susiduria ir
maždaug pusė naminių gyvūnų šalyje“, – sako Lisa Talamini, svorio metimo programose besispecializuojančios
bendrovės „Jenny Craig“, antrinės „Nestle“ įmonės, viceprezidentė.
Šveicarijos maisto gamintoja ketina pasipelnyti iš abiejų šių tendencijų. Kompanija neseniai pristatė
projektą „Pet Slim Down“. Tai – dietos programa, sukurta taip, kad naminiai gyvūnai galėtų mesti svorį kartu
su savo šeimininkais.
Tikimasi, kad kartu ši programa padidins „Nestle“ gaminamo naminių gyvūnų ėdalo „Purina“ ir kitų sveiko
maisto gaminių pardavimus ir padidins klientų, besikreipiančių į „Jenny Craig“, srautus. Mat pastaruoju metu
kompanijai sekėsi nekaip, nors žmonių, turinčių antsvorio, skaičius vis didėjo.
„Jenny Craig“ – ne vienintelė finansinių problemų kamuojama svorio metimo programų kūrėja.
Kompanijai „Unilever“, 2000 m. už 2,3 mlrd. USD įsigijusiai bendrovę „Slimfast“, konkuruojančią su kompanija
„Atkins“, iki šiol teko nurašyti 829 mln. USD siekiančias įmonės skolas.

Nauja kryptis
Tuo metu naminių gyvūnėlių ėdalo rinka auga kaip ant mielių. Praėjusiais finansiniais metais „Nestle“ pardavė
13,8 mlrd. USD vertės šių prekių. Tai daugiau nei gauta iš konditerijos gaminių ir gėrimų pardavimo.
Augintinių ėdalo pardavimas sudarė apie dešimtadalį visos Šveicarijos grupės praėjusių metų apyvartos.
Didžiausia pasaulyje maisto produktų gamintoja neslepia, kad keičiasi jos investicijų kryptys. Daugiausia
dėmesio „Nestle“ pastaruoju metu skiriama mitybos sprendimams.
Praėjusių metų sausį Šveicarijos milžinė įkūrė padalinį „Nestle Health Science“, kuris kuria specialius
maisto produktus, pritaikytus ligoniams, pavyzdžiui, kenčiantiems nuo diabeto. Kompanija pareiškė užsibrėžusi
tikslą per 10 metų tapti medicinos mokslu pagrįstos mitybos produktų pasaulio lydere.
O gegužę paskelbta, kad „Nestle Health Science“ įsigijo Kalifornijoje (JAV) įsikūrusią bendrovę „Prometheus
Laboratories“, medikamentų, skirtų vėžiui ir virškinimo trakto ligoms gydyti, gamintoją.