Leidinio numeris:

2012.01.13 (9/2012)

Rodyti

Detroitas 2012 m.






Rytoj JAV automobilių pramonės sostinėje Detroite duris visiems lankytojams atvers tarptautinė automobilių
paroda NAIAS – viena iš penkių svarbiausių pasaulyje šios temos renginių. Joje dalyvauja 2.000 bendrovių iš
23 valstybių, ekspozicijose demonstruojama apie 800 automobilių, kurių bendra vertė – per 250 mln. USD.
Automobilių pramonės ekspertai vienu balsu tvirtina, kad paroda vyksta Šiaurės Amerikos rinkos ir pramonės,
patyrusios pasaulinę krizę, atsigavimo metais. 2011 m. JAV parduota 12,8 mln. lengvųjų ir komercinės klasės
automobilių, 10% daugiau nei 2010 m.
Atgijus vietinei automobilių pramonei ir rinkai, parodoje dominuoja vietiniai gamintojai, skubantys sužibėti
prieš savus pirkėjus. Pranašaujama, kad amerikiečius šiemet labai domins kompaktinio dydžio (jų supratimu)
modeliai, daugiausia skirti miesto reikmėms. Šiame segmente iki šiol dominavo Azijos gamintojai, o dabar savo
agresyvią rinkodarą pradėjo ir amerikiečių markės. Po trejų metų į parodą grįžo „Nissan“.
Parodoje, per spaudos dienas, paskelbtas Šiaurės Amerikos metų automobilis. Juo tapo korėjiečių gaminys
„Hyundai Elantra“ (174 balsai). Šis modelis aplenkė „Volkswagen Passat“ (161 balsas) ir „Ford Focus“ (155
balsai). „Metų visureigio 2012“ titulą laimėjo „Range Rover Evoque“. Jis surinko 254 komisijos balsus
(komisiją sudaro 49 Šiaurės Amerikos automobilizmo tema rašantys žurnalistai) ir savo kategorijoje aplenkė
kitus du finalininkus – „Honda CR-V“ (142 balsai) ir BMW X3 (94 balsai).

Džiaugiasi sėkmė
Daug gamintojų parodoje džiaugiasi pasisekimu Šiaurės Amerikos rinkoje, kas taip pat byloja apie automobilių
pramonės atsigavimą.
„Kia Motors“ 2011 m. pasiekė 18,6% prekybos augimą, visame pasaulyje pardavė 2,478 mln. lengvųjų automobilių.
Regionų atžvilgiu korėjiečiai didžiausiu augimu gali pasigirti Šiaurės Amerikos rinkoje – net 34,2% (ir
parduota daugiausia tarp regionų – 550.615 automobilių).
„Premium“ grupės narys, bavarų „BMW Group“ 2011 m. Šiaurės Amerikos rinkoje pardavė 305.000 automobilių, 15%
daugiau nei 2010 m. Pasak jų, ši BMW užimama rinka yra didžiausia tarp atskirų rinkų. Iš viso „BMW Group“
2011 m. pardavė 1,66 mln. automobilių.
Dar brangesnių automobilių – „Bentley“ – gamintojai irgi džiaugiasi, nes pernai pardavė 7.003 automobilius,
37% daugiau nei 2010 m., o Šiaurės Amerikos rinkoje pasiekė 31% augimą, iki 1.876 vnt.

Atrado dyzelius
Pagaliau Amerikos rinkos pirkėjai atranda dyzelines versijas. 2011 m., palyginti su 2010 m., JAV parduota net
27,4% daugiau naujų lengvųjų automobilių, turinčių, kaip amerikiečiai įvardija, „švarius“ dyzelinius
variklius.
2025 m. JAV įves reikalavimą, kad visi nauji parduodami automobiliai su vienu degalų galonu (3,8 l)
nuvažiuotų bent 54,5 mylios (apie 87 km). Tam gamintojai jau ruošiasi. Suprasdami, kad realiausia minėtus
rezultatus pasiekti naudojant dyzelines ar hibridines versijas, gamintojai tuo ir užsiima.
Parodoje „Chrysler“ paskelbė, kad 2013 m. arba 2014 m. pradės gaminti dyzelinį „Jeep Grand Cherokee“, o kiek
vėliau – dyzelinį „Jeep“. „General Motors“ parodoje debiutavusį „Cadillac ATS“ irgi greitai pavers
dyzeliniu, o 2013 m. – „Chevrolet Cruze“. Šiemet į JAV rinką atkeliaus dyzelinis „Porsche Cayenne“,
„Mercedes-Benz S350 BlueTEC“.
„Mazda“ greičiausiai taps pirmoji Azijos gamintoja, kuri JAV rinkoje pradės pardavinėti dyzelines versijas,
tai bus automobiliai su 2,2 l „Skyactiv-D“ varikliais.
Pasak tyrimų bendrovės „Baum and Associates“, dabar JAV rinkoje dyzelinės versijos užima 3%, o 2015 m.
tikimasi, kad šis procentas padidės iki 6–6,5%. „J.D. Power & Associates“ prognozuoja, kad 2017 m. dyzeliniai
lengvieji automobiliai užims 7,4% JAV rinkos.

Hibridai nuvylė

Ekspertų skaičiavimais, 2010 m. JAV rinkoje parduota 2,4% hibridinės pavaros automobilių, o 2011 m. prekyba
smuko 0,2%. Esama padėtis rodo, kad tokios pavaros automobiliai nepateisina pirkėjų lūkesčių: mašinos
dvigubai brangesnės, o degalų ekonomija nepadengia tokio skirtumo. Pavyzdžiui, „Honda Civic“ su galonu degalų
(3,8 l) gali nuvažiuoti 32 mylias (apie 51 km), o jo hibridinė versija tik 12 mylių (19 km) toliau. JAV
gamtos apsaugos agentūros duomenimis, toks hibridas savininkui per metus padeda sutaupyti tik 322 USD vertės
degalų. Pasak didelių automobilių prekybos tinklų atstovų, pirkėjai labai domisi elektromobiliu „Chevrolet
Volt“, bet susipažinę su juo perka kitą modelį.
„Ford“, įvertinęs padėtį, nukelia savo planą paversti populiarų SUV klasės visureigį „Escape“ hibridiniu.
„General Motors“ pristatė prabangų „Cadillac ATS“ tik su 4 cilindrų varikliu, turinčiu turbiną, išvystančiu
net 270 AG, bet drauge ir labai taupų, kaip JAV rinkai – su galonu degalų galinčiu nuvažiuoti apie 40 mylių
(apie 65 km).
Šitą modelį parodoje ekspertai įvertino kaip įrodymą, kad yra kitas būdas privilioti pirkėją mašinos geromis
eksploatacinėmis savybėmis ir degalų ekonomija. Analogiškas pavyzdys – „Chrysler“ gaminys „Dodge Dart“.
Versijos su 1,4 l varikliu degalų sąnaudos tik 5,9 l/100 km. Automobilis konstruotas „Alfa Romeo“ pagrindu.
Gamintojai šiuo modeliu vilios jaunesnius pirkėjus.