„Šiuo metu produkcijos su savo prekės ženklu jau parduodame Vokietijoje
ir Anglijoje. Gal kiek per vėlai
susigriebėme imtis eksporto,
tačiau matome, kad veikdami vien Lietuvoje sunkiai išgyvensime, nes
perkamoji
galia čia neatsigauna. Kol kas užsienyje parduodame nedaug,
bet ieškome naujų rinkų. Rasti jų nėra taip
paprasta,
išskėstomis rankomis tokių smulkių gamintojų kaip mes ten niekas
nelaukia. Vis dėlto tikimės svetur
surasti daugiau
pirkėjų“, – pasakoja Arvydas Armonas, „Stragutės mėsos“ generalinis
direktorius.
Jis neneigia, kad įmonė yra mačiusi ir geresnių laikų.
Šiuo metu sudėtinga atsiskaityti su bankais, nes
bendrovė,
vykdydama iš dalies ES finansuojamą projektą, kurio vertė 5 mln. Lt,
turi nemažai kreditinių
įsipareigojimų. Išaugus palūkanoms,
sukrapštyti įmokoms darosi sunkiau.
„Būtent apyvartinių
lėšų labiausiai ir trūksta. Ir ne tik dėl to, kad gyventojų perkamoji
galia neatsigauna.
Bankrotų banga kirto ne vienam prekybininkui, su
kuriais bendradarbiavome. Taip vienas paliko kelių
tūkstančių
įsiskolinimą, kitas – antra tiek, o trečias, žiūrėk, bankrutavo ir
dešimt tūkstančių litų „uodegą“
mums
paliko. Nedidelei įmonei tai nemenki pinigai, juos uždirbti nėra taip
paprasta“, – atsidūsta p. Armonas.
Pajėgumų
neišnaudoja
„Stragutės mėsa“ šiemet planuoja 9 mln. Lt apyvartą,
pernai ji buvo 8 mln. Lt. Vis dėlto pelno uždirbti
šiemet
greičiausiai nepavyks, nes įmonės pelningumas krito 5%. Anot p. Armono,
tam didžiausios įtakos turėjo
pabrangusi žaliava.
„O
apie gaminių kainų didinimą negali būti nė kalbos. Konkurencija
didžiulė. Kai pasižiūri kai kurių
gamintojų
kainas, nesupranti, kaip už tiek galima pardavinėti produktą, jei jo
savikaina yra didesnė. Mes
savo principams nenusileisime ir bet
ko neimsime gaminti, kad tik pritrauktume pirkėjų“, – teigia tauragiškis.
Įmonė
galėtų per parą pagaminti 5 t produkcijos, tačiau pajėgumai nėra
išnaudojami, nes trūksta paklausos.
Daugiausia gaminių
parduodama firminėse parduotuvėse, tokių bendrovė turi 17. Anksčiau,
anot p. Armono, jos
buvo „vežantis arkliukas“, tačiau ir kitiems
mėsos perdirbėjams tokių parduotuvių pristeigus, konkuruoti tapo
sunkiau.
Ir nors prieš keletą įmonės vadovas yra tvirtinęs, kad „mes, smulkieji,
pelną pasiekiame ne per
apyvartą, o per gaminio išskirtinumą ir
artimą ryšį su pirkėju: pagaminai gaminį, pardavei – ir pinigai
grįžta
greičiau“ (VŽ 2006 06 16), tačiau dabar tauragiškiai nusiteikę įkelti
koją į prekybos tinklus, nes tik
žmonių srautai gali
padidinti apyvartą ir leisti išnaudoti turimus pajėgumus.
Leidinio numeris:
2011.12.16 (221/2011)
Maisto pramonė. Pagaminti lengva, parduoti – sunkiau
„Stragutės mėsa“ imasi eksporto
Arši konkurencija, stringantis atsiskaitymas ir finansiniai įsipareigojimai bankams Tauragės raj. mėsos perdirbimo UAB „Stragutės mėsa“ grasina nuostoliais. Vis dėlto žemaičiai nežada pasiduoti pagundai gaminti pigiausio segmento produkciją, o išeities ieško orientuodamiesi į gaminius, jau turinčius savo pirkėją, ir bandydami įžengti į užsienio rinkas.