Leidinio numeris:

2011.09.12 (153/2011)

Rodyti

Pramonė. Užsienio rinkoms gamina skirtingus botus

Lietus atgaivino „Paliūčio“ investicijas

Guminių batų gamintoja UAB „Paliūtis“ šiemet pavasarį turėjo atlaikyti sausų orų smūgį pardavimams, tačiau iškritęs lietus Europoje vėl atgaivino užsakymus ir leido imtis trumpam į šalį nustumtų investicijų.
„Šiemet planuojame investuoti į naujas liejimo stakles. Investicijos buvo numatytos dar pavasarį, bet tuomet
pardavimai labai smarkiai krito, tad teko atidėti“, – metų investicijų planus aptaria Artūras Stelionis,
„Paliūčio“ vadovas.
Naujas modernias stakles įrengti tikimasi iki metų pabaigos, planuojama, kad jos bendrovės pajėgumus ir
našumą padidins apie 20%.
Investicijų, kurias sudaro bendrovės savos ir skolintos lėšos, vertė siekia beveik 2 mln. Lt.
Planą investuoti pavasarį sujaukė pirmą metų pusmetį lietumi nelepinę orai. „Buvo labai prastas sezonas
pavasarį ir vasaros pradžioje. Buvo didelė sausra, tad mes čia vos išgyvenome, apyvarta krito 4–5 kartus.
Keturis mėnesius meditavome“, – prisimena p. Stelionis.
Pasak jo, pardavimai smuko visur: sausra fiksuota ir Prancūzijoje, Anglijoje taip pat iškrito tik 40%
vidutinės normos kritulių. Tačiau jau vasaros pabaigoje guminių botų paklausa vėl išaugo ir darbo bendrovė
jau turi kone iki metų pabaigos.

Į parodas
Lietuvoje „Paliūtis“ šiuo metu parduoda apie ketvirtadalį pagamintos avalynės, jos galima rasti daugelyje
prekybos tinklų, tačiau dar ne visuose.
„Su prekybos tinklais kaip visada nėra lengva, įsiprašyti gali į bet kokį tinklą, tik klausimas – kaip
išsiderėti tinkamas sau sąlygas. Bet mes jau turime vardą, stipriai deramės su visais“, – pasakoja
pašnekovas.
Stipriausi bendrovės konkurentai Lietuvos parduotuvių lentynose – gamintojai iš Kinijos, Italijos ir Rusijos.
„Kinija – numeris vienas. Konkuruodami su jais esame silpni kovotojai“, – pralaimėjimą kainų kare pripažįsta
p. Stelionis.
Tačiau bendrovė meta pajėgas eksporto plėtrai. Dar pernai gavusi lėšų iš ES naujų rinkų paieškai bendrovė jau
dalyvavo keliose tarptautinėse parodose. Pasirodė ir pirmieji rezultatai: be jau įprastų rinkų – Latvijos,
Danijos, Suomijos, Lenkijos, Čekijos, Vokietijos ar Didžiosios Britanijos, – dabar botų įmonė taip pat veža į
Prancūziją, Airiją, Graikiją.
Praėjusią savaitę „Paliūtis“ dalyvavo specializuotoje avalynės parodoje „GDS ir Global Shoes 2011“
Diuseldorfe (Vokietija). Čia bendrovė pristatė ir naujus gaminius – dviejų serijų vaikiškus botus.
„Vieni skirti daugiau Vokietijos rinkai, šie botai pagal dizainą tinka visai Europai. O kita serija daugiau
skirta Anglijos rinkai, nes jie yra kur kas labiau konservatyvūs, jiems gaminsime paprastesnio dizaino
batus“, – gamybos eksportui subtilybes nurodo p. Stelionis.
„Paliūtis“ gamina laisvalaikio, vaikiškus bei darbo botus. Praėjusiais metais ir šių metų pirmą pusmetį
bendrovė dirbo pelningai.