Leidinio numeris:

2011.07.22 (130/2011)

Rodyti

Pramonė. Baiminasi dėl išorės grėsmių – aukštų žaliavų kainų

„Bigso“ su LEAN ir be konsultantų



Įvairias dėžutes namams ir biurams gaminanti UAB „Bigso“ didesnių pardavimų ir pelno planuoja pasiekti gamyboje ir vadyboje pritaikiusi efektyvesnės gamybos principus.
„Mes seniai taikome LEAN principus, tik neskelbiame, kad tai LEAN, ir LEAN būdingų žaidimų nežaidžiame.
Turime savo sistemą, o į mokymus, konsultavimą ar sertifikavimą žiūrime labai atsargiai, nes kai kurie
klientai kelia mums daug aukštesnius reikalavimus, nei reikalautų sertifikatas“, – aiškina Gintaras Sluckus,
„Bigso“ direktorius.
Švedijos kompanijai priklausančios įmonės vadovas pabrėžia, kad iš LEAN bei kitų gamybos procesų tobulinimo
sistemų jie stengiasi perimti ir pritaikyti tai, kas geriausia. Tačiau tam būtina turėti aiškią kryptį ir
kolektyvo palaikymą, kad būtų galima nuosekliai įgyvendinti reformas. Remiantis LEAN principais įmonėje buvo
peržiūrėti kai kurie vadybos ir planavimo procesai, sumažintos žaliavų sąnaudos, kai kurie procesai
automatizuoti.
Pasak p. Sluckaus, pastaruoju metu kompanija daug dėmesio skyrė ir tiekimo grandinei. Pasirodė, kad su
tiekėjais ir pirkėjais bendraujant kaip su partneriais, suvokiant, jog visų tikslas bendras, galima pasieti
stebėtinų rezultatų.
Efektyvumą didino ir sveikas kolektyvo požiūris į darbą. Anot direktoriaus, sunkmetis išryškino vertybes,
tad pasikeitė žmonių požiūris, pradėtos branginti darbo vietos, atsirado noras dirbti. Net sunkmečiu įmonė
darbo užmokesčio nemažino, o kai kuriems darbuotojams algos net didėjo.
„Tai buvo visas kompleksas priemonių – apskaičiuotas, aptartas“, – pabrėžia vadovas.

Baiminasi krizių
Tai, kad įmonė gamina vieną produkcijos rūšį, vienoje įmonėje ir beveik tik vienam klientui – jos
pranašumas. Tai leidžia lengviau įgyvendinti naujas technologijas ar automatizuoti vienus ar kitus procesus.
Apie 80 % visos produkcijos „Bigso“ parduoda koncernui IKEA.
Apie penktadalį pagamintų dėžučių gamintojai realizuoja JAV ir Europoje, tačiau šiemet pirmąkart jų buvo
pasirodę ir Lietuvoje. Iki tol nei Rytų Europoje, nei Baltijos šalyse šie namų apyvokos ir interjero
reikmenys nebuvo parduodami.
„Mūsų produkcijos buvo įsigiję SBA baldų salonai, kad papildytų asortimentą, papuoštų parduotuves. Bet tai
kol kas vienkartinis sandoris“, – tikina verslininkas.
Įmonė kasmet atnaujina asortimentą, nes drabužių mados vėliau persikelia į namų tekstilę, baldus – madai
priversti paklusti ir interjerui skirtų dėžučių gamintojai.
„Bigso“ siūlo šimtus įvairiausio dizaino, įvairių spalvų ir paskirties dėžučių daiktams, smulkmenoms
laikyti, voniai, vaikų, darbo kambariui ir kt. Sunkmečiu šios dėžutės yra prieinamiausias būdas lengvai ir
pigiai pakeisti interjerą.
Daugiausia nerimo verslininkui šiandien kelia itin aukštos žaliavų kainos. Nors, pasak p. Slucko, kai kurios
popieriaus rūšys nustojo brangti, o metalo kaina net smuktelėjo, prasidėjus ekonomikos atsigavimui
pasaulinės žaliavų kainos kilo labai sparčiai ir susiformavo burbulas. Yra spėjimų, kad tokio lygio kainos
gali būti palaikomos dirbtinai. O kai vyksta spekuliacijos, įmanomas ir naujos krizės pavojus, nes kainų
burbulo sprogimas gali įvairiai paveikti rinką.
„Blogiausia, kad pasekmės gali būti nenuspėjamos, nes nei drastiškas kainų kilimas, nei staigus jų kritimas
nelieka be pėdsakų“, – svarsto p. Sluckus.
Švedų kompanija „Bigso AB“ Lietuvoje turi dvi įmones – UAB „Bigso“ Šiauliuose ir filialą Akmenės rajono
Ventos miestelyje.