Leidinio numeris:

2011.07.08 (124/2011)

Rodyti

Transportas ir logistika. Skirtinga geležinkelio vėžė – ne bėda, o pranašumas

Mockavos terminalas – pagal vokiečių planą

UAB Mockavos terminalas nori įrodyti, kad skirtingo pločio vėžių sankryža Lietuvoje yra nauda ir galimybės. Bendrovė pasirašė sutartis, pagal kurias per Lietuvą pajudės krovinių srautai tarp Rytų ir Vakarų.
Lietuvoje susikertanti siaura ir plati geležinkelio vėžė taps tarptautinės logistikos grandinės dalimi. UAB
Mockavos terminalas (MT) priklauso AG „Cargo Beamer“ (CB) ir AB „Achema“.
Vokietijos kompanija, kurianti visą krovinių gabenimo sistemą, skaičiuoja investicijas sudarysiant 500 mln.
EUR. Vienas jos terminalas jau veikia Leipcige. Nauji jau pradedami statyti Lietuvoje ir Vokietijoje
(Dortmunde).
„CB tikslas – krovinių srautas iš Dortmundo iki Rygos ir į Maskvą. Ateityje tokie terminalai bus ir Rusijoje.
Mums CB taip pat reikalingas, nes ateina ne tik su idėjomis, bet ir su jau parengtomis technologijomis bei
kroviniais“, – dėsto Ernestas Vaitkevičius, MT direktorius.
Jis pabrėžia, kad šios logistikos grandinės pranašumas ir bus tai, kad krovinius galima perkrauti iš plačios
vėžės į siauros vėžės sąstatus. Pirmaisiais veiklos metais (prognozuojama, kad tai bus 2013-ieji) numatoma
per savaitę paleisti 2–4 traukinius po 30 vagonų.
AB „Achema“ per kelerius metus į Mockavos terminalą žada investuoti 110 mln. Lt.

Startas po metų
Iki šiol keletą metų apie CB darbą MT buvo tik kalbama. Konkretesni sprendimai priimti tik šių metų sausį su
vokiečiais sutartį pasirašius AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Pirmasis bandomasis traukinys iš Leipcigo Mockavą pasieks 2012 m. antroje pusėje. Komerciniai gabenimai
prasidės 2013 m. pradžioje.
Ponas Vaitkevičius skaičiuoja, kad šiandien Lietuvos ir Lenkijos sieną kerta 5.000 vilkikų. Įėjusi į naują
logistikos grandinę, MT pretenduotų perimti 10% šio srauto, nes naujoji technologija leis pagreitinti ir
atpiginti krovinių iš vilkikų krovą į geležinkelio vagonus.

Įdomios sutartys
MT direktorius įvardina ir dar vieną Lietuvos patrauklumą vakariečiams – „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašę
sutartis su Baltarusija ir šios šalies teritoriją traukiniai kertai greičiau nei nepriklausomų vežėjų
vagonai.
Arijus Ramonas, UAB „Arijus“ generalinis direktorius, skaičiuoja, kad krovinių Rusijos kryptimi užtenka ir
kiekvienas naujas terminalas ekspeditoriams ir logistams įdomus.
„MT plėtra – tai logiškas kelias ir Europos vežėjams jis bus įdomus. Antra vertus, ES mastais MT bus
nedidelis terminalas, darbo jam užteks“, – perspektyvas vertina p. Ramonas. Jo žiniomis, pavyzdžiui,
Nyderlanduose tokių specializuotų objektų palyginti daug.