Leidinio numeris:

2009.01.27 (17/2009)

Rodyti

Transportas. Nėra kam pakeisti bankrutavusio „flyLAL“

Kultūros sostinė prarado ryšį su Europa

VšĮ „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ viena iš partnerių yra bankrutavusi skrydžių bendrovė AB „flyLal – Lithuanian Airlines“, ji turėjo į Europos kultūros sostinę gabenti dalyvius ir ši parama buvo vertinta 4,5 mln. Lt. Žlugus vežėjai organizatoriams tenka vėl sukti galvą, kaip į Lietuvą atvežti programų kūrėjus.

Albertas Barauskas, „Vilnius – Europos kultūros sostinės“ (VEKS) atstovas paaiškina, kad parama turėjo būti skiriama paslaugomis: nemokamais bilietais užsienio ir Lietuvos programos projektų vykdytojams, partneriams, žurnalistams. Nuolaidų turėjo būti suteikiama ir „Ambasadorių programos“ dalyviams. „FlyLAL – Lithuanian Airlines“ taip pat turėjo atlikti ir informacijos skleidėjo vaidmenį: platinti informaciją, atributiką, lėktuvus ir angarą puošti VEKS programos reklama. VEKS atstovai džiaugėsi, kad oro uoste svečius pasitiks autobusai, kuriuose bus pateikiama informacija apie Europos kultūros sostinės renginius, o oro uosto teritorijoje esantis vežėjo – partnerio pastato fasadas bus papuoštas VEKS programos ženklu. Informaciją turėjo teikti skrydžių palydovės.


Dabar, situacijai pakitus ir iš buvusio partnerio likus tik problemoms, p. Barauskas pasakoja, kad sutarties galiojimas ir abipusiai įsipareigojimai yra sustabdyti, laukiant galutinių žinių iš „flyLal – Lithuanian Airlines“.

Alternatyvų pasirinkimas yra menkas.

„Dabar pagrindinis oro vežėjas į Vilnių yra bendrovė „airBaltic“, gal dar ateis kokia nauja bendrovė“, – svarsto p. Barauskas.

Kiek pabrangs sąnaudos, p. Barauskas pasakyti negalėjo. Anot jo, kiekvieną atskirai planuotos kelionės atvejį teks peržiūrėti atskirai.

Tadas Vizgirda, „airBaltic“ viceprezidentas ir generalinis direktorius Lietuvoje, galimybės bendradarbiauti su VšĮ „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ neatmeta.

„Kol kas nesame gavę jokių pasiūlymų iš „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ organizatorių, tačiau visada esame suinteresuoti turistų srautų į Lietuvą didinimu, tad esame atviri pasiūlymams“, – sako jis.

Gadina įvaizdį

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros „Estravel“ generalinė direktorė, pasakoja, kad skrydžiai nuo sezono pradžios gegužės mėnesį jau suderinti su kitomis skrydžių bendrovėmis. Tačiau ji tikina, kad po „flyLal – Lithuanian Airlines“ žlugimo valdžia turi imtis iniciatyvos ir sukurti infrastruktūrą, besirūpinančią turistų vykimu į Lietuvą. „Skrydžiai per tarpinį oro uostą, pvz., Rygą, gadina šalies įvaizdį“, – tvirtina p. Gavelienė.

Kaip alternatyvą ji pamini galimybę vykdyti užsakomuosius skrydžius, tačiau užpildyti 100 ar 200 vietų, anot pašnekovės, nelengva.