Leidinio numeris:

2010.12.17 (240/2010)

Rodyti

Pramonė. Apyvarta augo dėl aktyvesnio eksporto

Krizę perbrido su spalvotais botais



Guminius batus gaminanti įmonė „Paliūtis“ šiemet pati save nustebino – finansiniai rezultatai geresni nei prieš krizę. Artūras Stelionis, bendrovės vadovas, teigia, kad tai lėmė mada nešioti botus mieste bei padidėjęs eksportas.
„Gal sezonas buvo dėkingas. Prie pardavimų augimo prisidėjo didesni prekybos centrų užsakymai. Bet pagrindinė
priežastis – eksporto augimas. O šiemet gavome ES paramą naujų rinkų paieškai ir aktyviai dalyvavome
tarptautinėse parodose“, – kalba p. Stelionis.
„Paliūtis“ Lietuvoje parduoda 20% avalynės. Didžiąją savo gaminių dalį eksportuoja į Latviją, Daniją,
Suomiją, Lenkiją, Čekiją, Vokietiją, Didžiąją Britaniją.
„Šiemet radome klientų Belgijoje, Prancūzijoje, išplėtėme užsakovų ratą Vokietijoje“, – sako pašnekovas.
Per 9 šių metų mėnesius „Paliūtis“ gavo 1,3 mln. Lt ikimokestinio pelno ir pasiekė beveik 10 mln. Lt apyvartą
– 69% daugiau nei tuo pačiu metu pernai. 2009 m. trijų ketvirčių pardavimai buvo smukę 22%, lyginant su
2008-aisias.
„Dabar pajamos iš pardavimų jau daugiau nei 12 mln. Lt. Iš tiesų patys tokio rezultato neplanavome –
pranokome savo lūkesčius“, – teigia p. Stelionis.
„Paliūtis“ šiemet priėmė apie 30 naujų darbuotojų ir dabar įmonėje dirba 119 žmonių.

Remia žvejus
Didžiąją dalį pajamų „Paliūtis“ gavo iš prekybos laisvalaikio avalyne – ypač iš margaspalvių moteriškų botų.
„Laisvalaikio avalynė populiari ir turi didesnę pridėtinę vertę. Tiesa, ir investuoti reikia daugiau – tai ne
pat, kas paprastus kaliošus pagaminti“, – sako pašnekovas. Anot jo, po truputį atsigauna ir darbo saugos
avalynės paklausa, kuri per krizę buvo sumenkusi apie 7 kartus. Ponas Stelionis taip pat teigia, kad kitąmet
įmonė daugiau investuos į rinkodarą, reklamuos žvejybai skirtus batus, kurių populiarumas didėja.
„Esame numatę pajungti ir televiziją. Rėmėme karpininkų asociacijos rinktinę, kuri dalyvavo Anglijoje
vykusiame pasaulio žvejybos čempionate. Šį segmentą išjudinsime kitais metais“, – planais dalijasi p.
Stelionis.
„Paliūtis“ į įrangos modernizavimą kasmet investuoja apie 0,5 mln. Lt – anot pašnekovo, tai būtina norint
išlaikyti konkurencingumą tarptautinėse rinkose.
„Randame nišų, kur esame stiprūs. Mes sugebame būti parankesni klientui, jei jis užsako mažesnes partijas,
tarkime, 2.000 porų. Didieji mūsų konkurentai arba neužsiima tokiais užsakymais, arba atmestinai aptarnauja
smulkias partijas perkančius užsakovus. Mes stengiamės būti visiems dėmesingi. Be to, konkuruojame kainos ir
kokybės santykiu. Nepaisant to, kad, pavyzdžiui, italai turi pigesnę elektrą“, – pasakoja p. Stelionis. Jis
teigia, kad elektros brangimas šiuo metu yra didžiausias galvos skausmas įmonei, nes „Paliūtis“ dirba
slenkančiu grafiku ir savaitgaliais bei švenčių dienomis taikomas elektros kainos tarifas pabrango dukart, o
tai mažina bendrovės pelną.