Leidinio numeris:

2009.03.03 (41/2009)

Rodyti

Paskutinis puslapis. Oro uosto vadovybė žada permainų

Vienišas Vilnius nesulaukia svečių

Vilniaus oro uosto laukiamoji salė – pustuštė
Vladimiro Ivanovo nuotr.


Tarptautinis Vilniaus oro uostas vis dar ištuštėjęs, tiesioginiai skrydžiai vyksta tik į devynis miestus, o šių metų Europos kultūros sostinė tapo sunkiausiai pasiekiama iš visų 27 Europos Sąjungos valstybių sostinių, konstatuoja Bloomberg. Deja, praėjusią savaitę darbą pradėjęs naujasis oro uosto vadovas Tomas Vaišvila, paklaustas apie konkrečius pokyčius, kalba „senaisiais užkeikimais“: mėnesio pabaigoje bus atnaujinti skrydžiai svarbiausiomis kryptimis, smarkiai sumažinti mokesčiai ir suefektyvinta veikla.
Nepavydėtina Vilniaus oro uosto padėtis jau tapo užsienio žiniasklaidos skundų ir pasišaipymo objektu.
Naujienų agentūros Bloomberg žurnalistas ironiškai pasakoja: „Per pastarąjį pusvalandį tarp laikraščių,
cigarečių ir saldainių stendų įsitaisiusi „Lietuvos spaudos“ kiosko pardavėja nesulaukė pirkėjų. Prie
registracijos vartų laukia vos keli keleiviai arba jų iš viso nėra. Garsiakalbiu skelbiama informacija aidi
beveik tuščioje salėje, o gauti kavos puodelį paprasta kaip dukart du.“
Iš tiesų pakilimo takai pastaruoju metu beveik nenaudojami, aikštelėje stovi vos keli orlaiviai. Po to, kai
nacionalinis vežėjas „FlyLAL-Lithuanian airlines“ sustabdė savo veiklą ir atsidūrė ant bankroto ribos,
vasario mėnesį skrydžių skaičius vidutiniškai sudarė 23 skrydžius per dieną, t.y. buvo beveik perpus
mažesnis, palyginti su 57 skrydžiais per dieną sausio mėn. Norint patekti į Paryžių ar Briuselį, skristi
tenka per Prahą ar Frankfurtą ir sugaišti vidutiniškai keturias–aštuonias papildomas valandas kelionėje.
Lyg būtų maža problemų, sumažėjusių skrydžių kiekis skaudžiai atsiliepia ir „Vilniaus – Europos kultūros
sostinės“ vyksmui. Organizatoriai tikėjosi, kad renginiai į šalies sostinę pritrauks turistų ir užsienio
atlikėjų, aviacijos bendrovė „FlyLAL“ buvo pasirinkta kaip rėmėja ir vežėja.



Greitos permainos įstrigo
Greitų permainų oro uoste žadėjo ir Eligijus Masiulis, susisiekimo ministras, ir naujasis oro uosto vadovas.
Tačiau po pareiškimo apie tai, kad Belgijos skrydžių bendrovė „Brussels Airlines“ nuo kovo 29 d. pradeda
tiesioginius skrydžius į Vilnių iš Briuselio, tapo tylu.
Suprantama, kad iš vos savaitę dirbančio naujojo oro uosto vadovo laukiama konkrečių darbų ir rezultatų.
Juolab kad jis kalba labai teisingai: „Oro uostas nebegali laukti aviakompanijų ir keleivių, norinčių
skraidyti į Vilnių – patys turime aktyviai siekti pritraukti naujų aviakompanijų, atnaujinti nutrūkusius
skrydžius ir užtikrinti susisiekimą naujomis kryptimis.“
Daugiau jokių aviacijos bendrovių pavadinimų ir planų dėl Vilniaus oro uosto nėra. O Arūnas Marcinkevičius,
oro uosto atstovas spaudai, teigia, kad mokesčių mažinimo klausimu „judama į priekį“.
Ponas Masiulis sako, kad kol kas dabartinės Vilniaus oro uosto derybų su aviacijos bendrovėmis padėties
komentuoti negalįs, nes tai – konfidenciali informacija, be to, tik procesas, be konkrečių susitarimų ar
ketinimų protokolų.
„Vyksta konkretūs derybiniai susitikimai, bet kol nėra rezultatų, nėra kaip komentuoti“, – sako jis.
Ministras lieka prie nuomonės, kad iki kovo pabaigos naujienų Vilniaus oro uosto fronte turėtų būti, kadangi
kovo 30-oji – naujo vasaros reisų tvarkaraščio pradžia, tad bendrovės jau bus susiplanavusios veiksmus.
Vis dėlto jei iki tol neatsirastų naujų vežėjų, p. Masiulis tikina, kad bendrovės gali pradėti skraidyti ir
vėliau. „Aviakompanija į rinką gali ateiti bet kada“, – sako jis. Pasak ministro, iš Vilniaus pagrindiniai
keleivių srautai vyksta į Londoną, Amsterdamą, Paryžių, Berlyną, tad reisai tomis kryptimis – svarbiausi.


Internautų komentarai

Čia Lietuva...net nesugebama normaliai užtikrinti elementaraus vienintelio sostinės oro uosto
funkcionavimo...Kur tie mūsų universitetuose kepami talentingieji vadybininkai ir vadovai? OBJEKTYVUS

Štai tau ir Europos kultūros sostinė, etik mat. KOLEGA

Joks bankrotas nepaskelbtas. Tik kreiptasi į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo. Praėjo jau mėnesis su
trupučiu, o niekas jo neiškelia. Visi darbuotojai prastovose. Žiemelis tikisi, kad išlaikius darbuotojus yra
šansas kurti kažką naujo. Bet žmonės jau ieško ir randa darbą užsienyje. TO ALL