Leidinio numeris:

2012.09.13 (160/2012)

Rodyti

Informacinės technologijos :: „TV Backstage“ taiko į Jungtinę Karalystę

Pelną mato antrame ekrane

Prieš porą savaičių „App Store“ programėlių parduotuvėje debiutavusi UAB „Backstage Apps“ paslauga „TV Backstage“ siekia įšokti į su televizijos programa susijusios reklamos planšetiniuose kompiuteriuose verslo traukinį. Lietuviai sprendimą kuria Didžiosios Britanijos rinkai.

Tebeklestint planšetinių kompiuterių rinkai, „TV Backstage“ komanda kuria „iPad“ skirtą programėlę, vartotojams realiuoju laiku pateikiančią naujienas ir gandus apie televizijos laidų ar serialų pagrindinius herojus. Žiūrėdami televizorių, „TV Backstage“ vartotojai planšetiniame kompiuteryje gali rasti tuo metu rodomos laidos profilį ir skaityti iš populiariųjų naujienų portalų ar mikrotinklaraščio „Twitter“ bendruomenės suplaukiančius pranešimus. Nerijus Malinauskas, „TV Backstage“ vienas iš įkūrėjų, komentuoja, kad, daugelis išmaniųjų įrenginių (telefonų ar planšetinių kompiuterių) vartotojų jais naudojasi ir žiūrėdami televizorių - tokius duomenis pateikia tyrimai. Tačiau vartotojams programa savo „dievaičiais“ leidžia patogiai domėtis ir belaukiant laidos ar po jos.

„Antrojo ekrano modelis atveria naujų reklamos galimybių, pvz., planšetiniame kompiuteryje galima pateikti tos įmonės reklaminį skydelį, kuri tuo metu reklamuojasi ir TV ekrane. Reklamai tai suteiktų daugiau efektyvumo ar bent jau poveikį iš karto galima būtų išmatuoti. Pavyzdžiui, galima televizoriuje reklamuoti automobilį ir fiksuoti, kiek vartotojų planšetiniame kompiuteryje registruojasi į bandomąjį važiavimą“, - pasakoja p. Malinauskas.

Kita vertus, jis pripažįsta, kad nors su antrojo ekrano koncepcija siejami dideli reklamos bendrovių, programuotojų ir televizijų lūkesčiai, tokį entuziazmą pagrindžiančios objektyvios statistikos dar maža.

„Tačiau neišbandę tokios prielaidos negertume ir šampano. Optimistiniais lūkesčiais savo laiku buvo grindžiama ir paieškos variklių ar socialinių tinklų plėtra, taigi tikimės, kad galime išlošti ir nuspėję antrojo ekrano koncepcijos pakilimą“, - sako p. Malinauskas.

Britai mėgsta gandus

„Backstage Apps“ savo programėlę pradėjo kurti prieš daugiau kaip metus, bendrovė sėkmingai pasirodė lapkritį UAB „Omnitel“ surengtose „App Camp“ programėlių dirbtuvėse, tačiau produkto plėtojimas spurtavo „TV Backstage“ komandai šią vasarą prisijungus prie „StartupHighway“ verslo akceleratoriaus. Ponas Malinauskas dėsto, kad iš pradžių bendrovė programėlę ketino kurti Lietuvos rinkai ir tik čia apšilusi minti eksporto takus - tokią praktiką taiko ne viena Lietuvos technologijų įmonė. Visgi akceleratoriaus mentoriai kone vienu balsu lietuviams patarė iškart griebtis Didžiosios Britanijos rinkos. Į ją bent dalis „TV Backstage“ komandos netrukus ketina persikelti - šitaip lengviau ieškoti vietinių partnerių bei investuotojų, jie būtini galvojant apie pajamas.

„Antrojo ekrano koncepciją pasitelkiančių produktų Didžiojoje Britanijoje jau yra, bene rimčiausias jų - keliolikos milijonų svarų „Sky“ žiniasklaidos grupės investicijos šiemet sulaukusi „Zeebox“ programėlė. Visgi jie orientuojasi į informaciją apie pačias laidas ir serialus, o mes - apie jų herojus, t. y. žmones. Taip pat mūsų sprendimas surenka ne rimtosios, o populiariosios žiniasklaidos skelbiamas žinias, gandus. O gandai britams patinka“, - kalba p. Malinauskas.

Televizijos atviros

Dabartinėje „TV Backstage“ versijoje informacija pateikiama apie keturių BBC grupės kanalų programų herojus, tačiau televizijų portfelis netrukus bus plečiamas. Pasak p. Malinausko, britų televizijos palyginti lengvai trečiosioms bendrovėms suteikia prieigą prie savo programavimo sąsajų (API). Tai programuotojams suteikia galimybę maksimalų kiekį turinio (TV programų tvarkaraščius, aprašymus, informaciją apie laidų dalyvius ir pan.) iš televizijų portalų rinkti ir atnaujinti automatiškai. Būtent vartotojui nematomą automatinę informacijos iš skirtingų šaltinių surinkimo technologiją pašnekovas vertina kaip vieną pagrindinių bendrovės kozirių, jis būtų vertingas ir jei „TV Backstage“ nutartų koreguoti verslo strategiją. Juoba kad britai, anot pašnekovo, nėra lengvas riešutėlis, o tai, kas veikia Lietuvoje, anaiptol negarantuoja lengvo kelio į Britanijos vartotojo širdį.

„Šioje rinkoje reikia kitaip plėtoti rinkodarą ir dizainą, šalis itin pažengusi skaitmeninių sprendimų srityje, konkurencija didžiulė, vartotojai išlepinti, kartelė daug aukštesnė. Šiuos klausimus šiuo metu kaip tik ir sprendžiame“, - sako p. Malinauskas. Jis užsimena, kad programėlei itin svarbus pirmasis įspūdis parduotuvėje - jos piktograma, nuotraukos ar aprašymas turi kone lemiamą įtaką sprendimui atsisiųsti.

Kol kas „TV Backstage“ skirta tik „iPad“ planšetiniams kompiuteriams, jie dominuoja JK rinkoje, o jų vartotojai labiau linkę mokėti už skaitmeninį turinį. Kita vertus, „TV Backstage“ neatmeta galimybės ilgainiui pateikti produktą ir „Android“ platformai.

Beje, VŽ neseniai rašė, kad „TV Backstage“ spalio pirmoje pusėje su trimis kitomis jaunomis bendrovėmis ir VšĮ „Versli Lietuva“ vyks į vieną svarbiausių IT parodų „CTIA Enterprise & Applications“ San Diege (JAV). Nors pirmiausia bendrovė taikosi į britus, už Atlanto p. Malinauskas tikisi pabendrauti su galimais investuotojais ar bent įgyti vertingos patirties.